دامداران زنجانی نسبت به پلاک گذاری دام‌ها اقدام کنند

دامداران زنجانی نسبت به پلاک گذاری دام‌ها اقدام کنند

 

آوای میهن نیوز- مدیرکل دامپزشکی استان زنجان بابیان اینکه از شرایط لازم در ضوابط نگهداری و خرید و فروش دام، پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین است، گفت: همراه با پلاکی که بر گوش دام‌های زنده الصاق می‌شود مشخصات هر دام در سامانه مرتبط ثبت می‌شود و دامداران باید برای پلاک‌گذاری آنها از طریق شرکتهای مباشر اقدام کنند.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ما، افزود: هدف از طرح پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین را داشتن بانک اطلاعاتی دقیق برای آمارگیری به منظور برنامه‌ریزی جهت واکسیناسیون، امور تشخیص و درمان، اصلاح نژاد دام، میزان تولید گوشت قرمز و شیرخام و جلوگیری از قاچاق دام است.

وی اضافه کرد: صدور گواهی حمل بهداشتی، قرنطینه‌ای برای تردد دام‌های زنده اعم از گاو و گوساله، گاومیش، گوسفند و بره، بز و بزغاله و اسب فقط به شرط داشتن پلاک انجام می شود.

این مسوول با اشاره به اینکه براساس ضوابط و مقررات موجود دام‌های فاقد پلاک، حتی در محل نگهداری آنها نیز قاچاق محسوب می‌شود، تاکید کرد: دامداران این مهم را جدی گرفته و جهت دریافت هرگونه خدمات از جمله امور مربوط بهداشتی دامپزشکی و بیمه دام هرچه سریعتر برای انجام پلاک گذاری دام های خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بر همین اساس کشتارگاهها نیز از پذیرش دام‌های فاقد پلاک و مجوز بهداشتی، قرنطینه ای منع شده و متصدیان کشتارگاه های دام نیز شماره پلاک دام‌های کشتاری را در سامانه سازمان دامپزشکی ثبت و بصورت اتوماتیک از جمعیت دامی کشور حذف خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: همه بهره‌برداران در سطح استان زنجان موظف هستند با مراجعه به اتحادیه دامداران و شرکت‌های مورد تایید معاونت بهبود امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی نسبت به ثبت واحدهای مربوطه و پلاک‌گذاری دام های خود اقدام کنند.


Share this post