در استان قزوین وحدت خوبی حاکم است

در استان قزوین وحدت خوبی حاکم است

 

استاندار قزوین:

در استان قزوین وحدت خوبی حاکم است

مدیری که مانع سرمایه گذاری باشد برکنار می‌شود.

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه در استان قزوین وحدت خوبی بین مسئولان دولتی و مراکز دینی، عناصر تصمیم ساز و مسئولان ارشد دیده می‌شود و اعضای شورای تأمین وحدت رویه دارند و همچنان دنبال تقویت امید، انسجام و اعتمادسازی بین مردم هستیم.

به گزارش خبرنگارما ،هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در نشست خبری به مناسبت دهه فجر که حدود ۳ ساعت طول کشید پس از اعلام خبر برنامه‌های دهه فجر و طرح‌های آماده افتتاح در این ایام با حوصله به سوالات مختلف، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و انتقادی خبرنگاران پاسخ داد و ابراز امیدواری کرد با نشست‌های بیشتر با رسانه‌ها از دیدگاه خبرنگاران برای توسعه استان استفاده کند.

در این نشست از سوی خبرنگاران استان پیشنهاداتی چون کاهش جلسات متعدد و با نتایج و خروجی کم که وقت مدیران و استاندار را می‌گیرد، انتخاب مشاوران قوی در عرصه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری، توجه به شایسته سالاری در انتخاب مدیران، مغفول ماندن از حوزه فرهنگ، دوری از بازدیدهای تشریفاتی از صنایع، مطرح شد

هدایت الله جمالی پور اظهار داشت: قانون یک سری جلسات و کارگروه‌ها پیش بینی کرده که ما ملزم به اجرای آن هستیم اما باید به سمتی برویم که جلسات خروجی داشته باشد تا وقت مدیران هدر نرود به همین دلیل حتماً پیگیر مصوبات جلسات قبلی خواهیم بود و اگر دستوری اجرا نشود برخورد خواهیم کرد.

وی در خصوص غفلت از حوزه فرهنگ هم گفت: متأسفانه تعدد نهادهای موازی در حوزه فرهنگ از آسیب هاست و اگر بین ادارات ارشاد، تبلیغات، حوزه هنری، کانون‌های فرهنگی و سیار دستگاه‌ها هم افزایی بود مشکلات کمتری داشتیم.

استاندار قزوین بیان کرد: تالار شهر از نیازهای اساسی قزوین است که سال‌ها دچار توقف شده و با جدیت پیگیر هستیم تا ساخت آن توسط بخش خصوصی یا شهرداری تکمیل شود و هنرمندان از این ظرفیت استفاده کنند.

جمالی پور اضافه کرد: دولت در حوزه فرهنگ فقط باید تسهیل گر باشد و دخالت نکند و همه کارها به بخش خصوصی و مردم سپرده شود و اگر این مشارکت شکل بگیرد می‌توان امیدوار بود فرهنگ از انزوا خارج شود.

وی گفت: آمده‌ام در استان قزوین کار کنم تا حضورم به گره گشایی از مشکلات منجر شود و اگر بازدید از واحدهای صنعتی صورت می‌گیرد فقط برای گره گشایی است و هرگز دنبال تشریفات و یا هزینه اضافی برای صاحب کارخانه نیستیم و بیشتر حضور ما در واحدهای مشکل دار است تا کمک کنیم چرخه تولید رونق بگیرد.

وی گفت: آمده‌ام در استان قزوین کار کنم تا حضورم به گره گشایی از مشکلات منجر شود و اگر بازدید از واحدهای صنعتی صورت می‌گیرد فقط برای گره گشایی است و هرگز دنبال تشریفات و یا هزینه اضافی برای صاحب کارخانه نیستیم و بیشتر حضور ما در واحدهای مشکل دار است تا کمک کنیم چرخه تولید رونق بگیرد

استاندار قزوین یادآور شد: پیشنهاد استفاده از مشاوران قوی در بخش‌های مختلف نکته خوبی است که حتماً این کار را انجام خواهد شد.

جمالی پور در ادامه در پاسخ به سوالات مختلف خبرنگاران هم اظهار داشت: نگاه ما این است که زمینه جذب سرمایه گذار را در استان فراهم کنیم و هر مدیری که مانع تراشی کند برخورد می‌کنیم.

وی بیان کرد: با شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری تلاش می‌کنیم متقاضیان بیشتری را وارد قزوین کنیم و با بسترسازی و تسهیل در امور انگیزه مشارکت و سرمایه گذاری آنها را فراهم کنیم.

استاندار قزوین افزود: نگاه ما استقرار صنایع مدرن و های تک و کم آب بر است لذا صنایع فولادی و پتروشیمی را ممنوع کرده‌ایم و دنبال تبدیل کردن قزوین به قطب قطعه سازی، پوشاک و لوازم خانگی هستیم.

جمالی پور گفت: آرزویم این است در مدت مسئولیت خود بتوانیم قزوین را به قطب صنایع پوشاک، لوازم خانگی، قطعه سازی و دانش بنیان تبدیل کنم و در این راستا لازم است از تکثر صنایع خودداری کرده و به بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری هم توجه بیشتری کنیم.

وی با انتقاد رسانه‌ها از پاسخگو نبودن برخی مدیران گفت: مدیران وظیفه دارند به رسانه‌ها و مردم پاسخگو باشند و من هم همواره در دسترس و پاسخگو هستم و انتظار دارم درب اتاق مدیران به روز مردم و ارباب رجوع باز باشد.

استاندار قزوین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ضرورت حفظ وحدت در تریبون‌ها اظهار داشت: وقتی همه دشمنان تلاش می‌کنند تا مردم را به نظام و انقلاب و مسئولان بدبین کنند و در یک شرایط جنگی هستیم زیبنده نیست ما نیز یبا نگاه سیاسی و حزبی علیه یکدیگر موضع گیری و سخنرانی کنیم.

وی اضافه کرد: در این شرایط اگر یک وزیر، نماینده، استاندار و امام جمعه از تریبون‌هایی که در اختیار دارند علیه همدیگر استفاده کنند موجب بدبینی و بی اعتمادی مردم شده و دشمنان را شاد می‌کند لذا از همه تریبون‌ها باید صدای وحدت شنیده شود.

جمالی پور گفت: وقتی وزیر خارجه موضوعی را مطرح می‌کند و عده‌ای علیه آن موضوعگیری می‌کنند قدرت تصمیم گیری از وزیر گرفته می‌شود و این رویکرد جسارت مدیران را هم می‌گیرد لذا در شرایط ویژه کنونی باید همه به دنبال وحدت باشیم.

وی اظهار داشت: انتقاد با اتهام زنی و تخریب فرق می‌کند لذا در جمهوری اسلامی باید به اخلاق و شرع پایبند باشیم و به راحتی آبروی کسی را نبریم.

جمالی پور گفت: خوشبختانه در استان قزوین وحدت خوبی بین مسئولان دولتی و مراکز دینی، عناصر تصمیم ساز و مسئولان ارشد دیده می‌شود و اعضای شورای تأمین وحدت رویه دارند و همچنان دنبال تقویت امید، انسجام و اعتمادسازی بین مردم هستیم.

استاندار قزوین جذب سرمایه گذار در شرایط کنونی را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز همه باید تلاش کنیم تا بستر حضور سرمایه گذاران جدید در استان مهیا شود و در این میان مدیران باید تسهیل گر و همراه باشند.

وی اضافه کرد: هیچ مدیر مانع در مسیر سرمایه گذاری نداریم و اگر رسانه‌ها موردی را متوجه شدند که کوتاهی صورت گرفته به ما اعلام کنند تا برخورد شود و هر مدیری که مانع سرمایه گذاری باشد برکنار می‌شود.

جمالی پور یادآور شد: استان قزوین از نگاه بیرونی شرایط ایده آل و خوبی دارد اما وقتی با واقعیت‌ها روبروی می‌شوید مشکلات و کمبودها خود را نشان می‌دهد بویژه در حوزه درمانی چالش‌ها زیاد است.

وی بیان کرد: برای تأمین نیازهای درمانی استان قزوین باید ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تسریع شود و یک بیمارستان یک هزار تختخوابی هم با کمک بخش خصوصی کلید خواهد خورد.

استاندار قزوین گفت: توریسم درمانی از دیگر مسائلی است که می‌تواند به اقتصاد و گردشگری استان کمک کند و این موضوع نیز دنبال خواهد شد و در کنار آن مرکز رادیوتراپی و بیمارستان رحیمیان را راه اندازی خواهیم کرد تا مشکلات درمانی مردم حل شود.

جمالی پور اضافه کرد: در مدیریت شهری با چالش‌هایی مواجهیم و برخی هنوز به بلوغ نرسیده‌اند و شاهد دخالت‌های غیر قانونی تعدادی از شوراها در مدیریت شهری هستیم که اگر چنین موردی مشاهده شود و نیز کسانی که حقوق بیت المال را ضایع کنند برخورد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: مبارزه با فساد از اولویت‌ها ما محسوب می‌شود اما قرار نیست به این بهانه ابتدا تهمت بزنیم و با آبروی افراد بازی کنیم و سپس ببینیم اصلاً موضوعی نبوده لذا باید از روی شرع رفتار کنیم و با حیثیت کسی بازی نکنیم.

استاندار در سوال خبرنگاری که دغدغه محیط زیستی را مطرح کرد گفت: موضوع پسماند برای ما اهمیت دارد و باید ظرفیت سایت محمدآباد برای پسماندهای صنعتی و خانگی افزایش یابد تا نیازهای استان را تأمین کنیم.

وی اضافه کرد: برای حفظ محیط زیست استان قزوین اولاً هیچ مجوزی به صنایع آلاینده نخواهیم داد و از انتقال پسماندهای صنعتی سایر استان‌ها و دفن آن در قزوین نیز جلوگیری خواهیم کرد.

جمالی پور در پاسخ به سوالی در خصوص پایین بودن جایگاه بودجه‌ای استان هم اظهار داشت: وضعیت اعتبارات استان به هیچ وجه مناسب نیست و متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل آمارسازی های اشتباه که مدیران برای حفظ جایگاه خود به مسئولان کشوری ارائه کردند تا تقدیر شوند امروز کمترین بودجه به قزوین داده شده است.

وی اضافه کرد: باید جایگاه بودجه‌ای استان بر اساس آمار واقعی باشد و تلاش خواهیم کرد این جایگاه ارتقا یابد.

استاندار  گفت: ملاک انتخاب ما پس از استعلام از مراکز چهارگانه و رسمی است و قرار نیست هر کس از هر تریبونی شخصیت افراد یا صلاحیت آنها را زیر سوال ببرد و شک نکنید اگر مراکز چهارگانه صلاحیت مدیری را تأیید نکند به مسئولیت گمارده نخواهد شد.

وی در خصوص جابجایی خط انتقال سوخت از برخی مناطق شهری، مدیریت یکپارچه شهری، انتقال آب سد طالقان، نکاتی را یادآور شد.

جمالی پور گفت: امروز وقت خطا و آزمون نداریم و باید از فرصت‌ها بخوبی استفاده کنیم تا توسعه استان شکل بگیرد.

Share this post