در برخورد با جرایم محیط زیست کوتاه نمی آییم

در برخورد با جرایم محیط زیست کوتاه نمی آییم

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با تاکید بر لزوم نظارت و اعمال قانون در حوزه تخلفات محیط زیست گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در برخورد با جرایم محیط زیست، نباید هیچ گونه اغماضی وجود داشته باشد.لذا ما نیز کوتاه نمی آییم.

دکترمحمدرضا یافتیان در اولین نشست تخصصی شورای حفاظت محیط زیست استان زنجان، که با حضور احمد رضا لاهیجان زاده مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در استانداری زنجان برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه تخریب محیط زیست باید جرم تلقی شود، افزود: بر اساس فرمایش رهبری باید در این خصوص نظارت های لازم انجام و بدون هیچ اغماضی اعمال قانون شود.

وی  با تاکید بر اینکه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص حفاظت محیط زیست وظیفه حوزه های مختلف است گفت: هماهنگ کردن سیاست‌های مدیران در مسیر اهداف زیست محیطی کشور، در سیاست های ابلاغی رهبری هم دیده شده است.

 وی در ادامه  با اشاره به ۲ شهید محیط بان محیط زیست استان زنجان که در سال گذشته در مقابله با شکارچیان متخلف به شهادت رسیدند افزود: در هفته گذشته نیز ۲ شهید در شیراز تقدیم پیشگاه امام زمان شده است که در مجموع ۱۵۰ شهید در راه حفاظت محیط زیست  در سطح کشور تقدیم شده است.

مسئله آموزش در راهبردها و ارتقاء مهارت به عنوان یک نیاز مطرح شده است

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این جلسه به سند برنامه ارتقاء حفاظت محیط زیست  اشاره کرد و گفت: پیگیری برنامه‌های بالادستی از جمله راهبردهای مشخص شده در این سند است.

امجد باقری با بیان اینکه تاکید بر مسئله آموزش در راهبردها و ارتقاء مهارت و  دانش سیاست‌گذاران به عنوان یک نیاز مطرح شده است اظهار داشت: ماموریت و مسئولیت مهمی در خصوص آموزش در این حوزه به سازمان برنامه و بودجه محول شده است.

باقری با اشاره به توجه بر پویش‌های محلی در این سند گفت: در حوزه کودک و نوجوان نیز تکالیفی برای آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشخص شده است که حاکی از اهمیت آن و تاثیر انکار ناپذیر این آموزش ها در آینده است.

Share this post