در پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی بد سلیقگی مشاهده می‌شود

معاون توسعه استانداری قزوین

در پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی بد سلیقگی مشاهده می‌شود

آوای میهن نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین گفت: محدود کردن واژه و مفهوم ایثار به نبرد سخت، ظلم به مفهوم ایثار است و به سبک زندگی شهدا از دوران طفولیت تا دوران جوانی که در کنشگری فرهنگی و اجتماعی فعال بودند باید پرداخته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،سیدرضی آقا سیدی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین در نشست هم اندیشی فعالان حوزه ترویج ایثار و شهادت اظهار داشت: به طور قطع هم‌رسانی مجموعه های مردمی و دولتی با یکدیگر ارزش افزوده خلق می کند و در واقع سفره‌های جدا از هم به یک نقطه هم افزا می‌رسند که منجر به نتایج مطلوب و اثرگذار در حوزه ایثار و شهادت خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای اقدامات مناسب در حوزه ایثار و شهادت باید در یک فضای سیستماتیک و هوشمند، کار را پیش ببریم، افزود: برای ۳ هزار شهید استان قزوین باید در یک فضای جامع و کامل و در یک بازه زمانی مشخص یک تقسیم کار حرفه‌ای با دستورهای جداگانه صورت می گرفت که این اقدام انجام نشده و قسمت‌های انجام شده هم دچار نقص است.

آقاسیدی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به دغدغه‌ها و ظرفیت‌های نهادهای مردمی و حکمرانی، باید سازوکار به گونه‌ای پیش برود که این آثار گران بها جمع آوری و برای بهره برداری در اختیار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین گفت: برای پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی کمبود منابع نداریم، ولی بد سلیقگی و تخصیص نامناسب اعتبارات به وضوح مشاهده می شود و بسیاری از منابع مازاد در بخش عمومی و خصوصی را در این حوزه می توان به کار گیری کرد.

وی اظهار داشت: باید در استان یک نقشه راه با محوریت و اولویت شهدای دفاع مقدس طراحی شود و به صورت کار ویژه نظاماتی تعریف شود و با زمان‌بندی مشخص موضوعات دنبال شود تا به یک نتیجه مطلوب و اثرگذار در این حوزه برسیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین ادامه داد: محدود کردن واژه و مفهوم ایثار به نبرد سخت، ظلم به مفهوم ایثار است و باید به سبک زندگی شهدا از دوران طفولیت تا دوران جوانی که در کنشگری فرهنگی و اجتماعی فعال بودند، پرداخته شود.

آقاسیدی گفت: زیست و تعریف از ایثار کاملا وسیع است ولی به نبرد سخت تمرکز می کنیم که در انتهای عمر این افراد بوده است و این روند باید تغییر یابد.

وی افزود: برای تقویت مجموعه های مردمی در حوزه ایثار و شهادت ظرفیت های بخش عمومی و دولتی بسیاری وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین اضافه کرد: مدیران در زمینه ترویج ایثار و شهادت پای کار هستند و از تمامی توان مجموعه های خود برای ترویج این فرهنگ بزرگ و بلند مرتبه استفاده خواهند کرد.

Share this post