دستگیری کلاهبردار ۱۰ میلیاردی در زنجان

دستگیری کلاهبردار ۱۰ میلیاردی در زنجان

دستگیری کلاهبردار ۱۰ میلیاردی در زنجان

کلاهبرداری با استفاده از ۱۲۲ سیم کارت تلفن همراه

فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاهبردار ۱۰ میلیاردی توسط پلیس فتا خبر داد و گفت: متهم از ۱۲۲ سیم کارت تلفن همراه برای کلاهبرداری استفاده کرده بود.

سردار”رحیم جهانبخش” در گفت و گو با خبرنگار آوای میهن نیوز، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردي ناشناس با سيم‌کارت‌هاي مختلف و با عناوين جعلي پس از جلب اطمینان، اخذ اطلاعات حساب بانکی و دسترسی به اکانت های شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان  مي کند، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا زنجان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقيقات يکي از سيم کارت‌هاي مورد استفاده در این کلاهبرداری شناسائي ، مسدود و صاحب آن  احضار که مشخص شد نامبرده مدت‌ها پيش سيم‌کارت خود را مفقود کرده بود، لذا استفاده کننده این سیم کارت شناسایی  و دستور دستگیری وی صادر شد.

این مقام انتظامی ادامه داد:در ادامه تحقیقات متهم اصلی در تهران شناسایی  و با اخذ  نيابت قضايئ ماموران پلیس فتا زنجان جهت دستگیری وی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان تشریح کرد: متهم طی عملیاتی غافلگیرانه در يک مهمانپذير دستگیر که در بازرسی  از مخفیگاه وی  ۳ دستگاه گوشي تلفن همراه و ۵ سيم‌کارت کشف شد.

سردار جهانبخش گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم  با همدستی فردی دیگر  و با استفاده  از ۱۲۲ سيم کارت  کلاهبرداری و  پس از اقدام مجرمانه آنها را  معدوم کرده  است.

این مقام ارشد انتظامی افزود : هم دست وی نیز شناسایی و در بازرسی از مخفیگاه وی ، تعداد ۱۱ دستگاه گوشي تلفن همراه ، ۸ عدد سيم‌کارت و ۱۱ کارت عابر بانک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان تشریح کرد: متهم اصلي پرونده به پليس فتا دلالت که در بازجوئي‌هاي فني به عمل آمده، به  ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری  و واريز مبالغ به کارت‌هاي بانکي مختلف اعتراف کرد.

به گفته سردار جهانبخش درتحقیقات مشخص شد متهم، در سال ۱۳۹۷ به جرم کلاهبرداري تلفني به حبس محکوم  شده بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه متهم با تعيين وثيقه روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری از افشای اطلاعات حساب‌های بانکی خود خوداری کرده و  به توصیه‌های پلیس فتا در انجام تراکنش‌های مالی و اینترنتی توجه کنند.

 

Share this post