دستیابی به هوای پاک در قزوین نیازمند اقدامات عملی است

آلودگی هوا

دستیابی به هوای پاک در قزوین نیازمند اقدامات عملی است

 

آوای میهن نیوز – مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت:  دلایل آلودگی هوا بر ما روشن بوده و همه آنرا می دانیم و اکنون نیازمند اقدامات عملی از سوی جامعه، مدیران و دستگاه ها و نهادهای مختلف برای دستیابی به هوای پاک در قزوین هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعیده خضیر که به عنوان پیش سخنران خطبه های نماز جمعه قزوین به مناسبت هفته هوای پاک سخن می گفت،افزود: هوای قزوین این روزها و ماه ها در وضعیت خوبی قرار ندارد و در شرایط سکون جون تداوم این وضعیت پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد:ما مخالف توسعه صنعت و استفاده از منابع طبیعی نیستیم ولی باید این مهم با رعایت محیط زیست دنبال شود تا شاهد یک توسعه پایدار و منطقی باشیم.

این مسوول با بیان اینکه حفظ محیط زبست یک وظیفه شرعی و دینی است و مقام معظم رهبری در این خصوص توصیه های اکیدی داشته اند،گفت: در راستای حفظ هوای پاک باید شاهد کاهش استفاده از خودروهای فرسوده و استفاده کمتر از خودروهای شخصی باشیم.

خضیر از شهروندان درخواست کرد تا در زمان اضطرار آلودگی هوا از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند تا از این وضعیت زودتر خارج شویم.

وی با بیان در ایجاد آلودگی هوا سهیم هستیم و باید برای خروج از این وضعیت تلاش کنیم، اظهار داشت: باید فرزندان خود را نسبت به حفظ هوای پاک و محیط زیست حساس کنیم و فرهنگ پیاده روی و استفاده از دوچرخه را به آنها آموزش دذده و کوشزد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش باغستان سنتی قزوین در پیشگیری از آلودگی هوای قزدین از این مجموعه به عنوان یک گنجینه ارزشمند یاد کرد و گفت: باید از این گنجینه به خوبی صیانت کنیم چرا که اگر باغستان نبود شرایط آلودگی هوا بدتر از وضعیت فعلی بود.

خضیر با بیان اینکه فعالیت برخی صنایع از جمله کارخانه سیمان و نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی در ایجاد آلودگی هوای استان نقش داشته اند،گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست پیگیری هلی لازم خود را براساس قانون در راستای پیشگیری از آلودگی هوا انجام می دهد و هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه ندارد با فعالیت خود انتشار بیش از حد مجاز آلاینده ها را داشته باشد.

Share this post