دکتر غیاثی مدیر کل پزشک قانونی استان زنجان شد

دکتر غیاثی مدیر کل پزشک قانونی استان زنجان شد

آوای میهن نیوز_رئیس کل دادگستری زنجان گفت : اقدام به موقع و دقیق پزشکی قانونی در اظهار نظر پزشکی در فرایند دادرسی و جلو گیری از اطاله دادرسی بسیار حائز اهمیت است
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز چهار شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان که با حضور مهدوی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور و مسولان استانی برگزار شد گفت :مطابق اصل ۱۵۶ قانون اساسی وظایف و ماموریتهایی به قوه قضاییه محول شده که یکی از محورهای اجرای عدالت است، تحقق این امر نیازمند تشکیلات و تجهیزات بروز است .
وی با بیان اینکه نقش پزشکی قانونی در تحقق عدالت ، نقش مهم و راهبردی است افزود : اقدام به موقع و دقیق نظریه پزشکی قانونی در فرایند دادرسی برای جلو گیری از اطاله دادرسی بسیار حائز اهمیت است
رئیس شورای قضایی استان از اجرای دقیق سند تحول در استان خبر داد و گفت : کشف جرم جزء ماموریت چهارم سند تحول است که نقش پزشکی قانونی در این خصوص برجسته است.
رئیس کل دادگستری زنجان نگاه تحولی به قوه قضاییه در دوره جدید با اقدامات خوب و عملیاتی محقق خواهد شد و پزشکی قانونی در جلب رضایت مراجعین با ارائه خدمات صادقانه و خالصانه پررنگتر خواهد بود .
این مقام عالی قضایی استان با تاکید بر اینکه وجود تشکیلات پزشکی قانونی در تمامی حوزه های قضایی استان امری لازم و ضروری است اظهار کرد : امروز دو شهرستان استان فاقد تشکیلات پزشکی قانونی است که درخواست ما از مسولان استان و سازمان پزشکی قانونی برای کمک به ایجاد پزشکی قانونی در این دو حوزه است .
وی با بیان اینکه امر کالبد شکافی روی اجساد صرفا در موارد ضروری انجام شود تاکید کرد :حفظ حرمت انسان و جسد انسان نزد خداوند بسیار بالاست ، بنابراین در انجام معاینات پزشکی بایستی حرمت مسلمانان و انسانهای مومن رعایت شود.
در این مراسم از خدمات دکتر مهرداد ستاره تقدیر و دکتر غیاثی به عنوان مدیر کل پزشکی قانونی استان معرفی شد .

Share this post