رسانه‌ها نقش موثری برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند

رسانه‌ها نقش موثری برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند

 معاون سیاسی استاندار زنجان:

رسانه‌ها نقش موثری برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: اصحاب رسانه بهترین، موثرترین و مفیدترین فرصت را می‌توانند برای تحقق مشارکت حداکثری مردم فراهم کنند و این مشارکت زمینه شادی دوستان و نگرانی بدخواهان نظام را در پی خواهد داشت.

خدابخش مرادی نافچی در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: مبنای عمل ما در انتخابات راهبردی است که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تبیین فرمودند که همانا میزان رأی ملت و حق الناس بودن آرا است.

وی به لزوم اهتمام برای برگزاری انتخاباتی سالم، با مشارکت حداکثری و در امنیت کامل و امانتداری تاکید کرد و اظهار داشت: برای تحقق یک انتخابات سالم توأم با حفظ امانت الزاماتی وجود دارد که یکی از آن ها داشتن ارزیابی از انتخابات گذشته و آسیب شناسی دوره‌های قبلی در حوزه اجرا و مسائل امنیتی و فناوری است.

مرادی نافچی افزود: آسیب شناسی‌ها در این سه حوزه در انتخابات دوره های گذشته به تفکیک شهرستان ها و بخش ها و به استناد شعبه های اخذ رأی در دوره‌های گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: نتیجه آسیب شناسی ها یافتن ساز وکار برون رفت از مساله و آسیب ها است که برای این منظور کمیته هایی در ستاد انتخابات استان تشکیل شده است و هر یک از کمیته ها در زمینه های مختلف سیاست های اجرایی لازم را برای عملیاتی شدن تدوین کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: در شهرستان های ستاد و کمیته های اجرایی انتخابات با مسئولیت فرمانداران تشکیل شده و دوره اول ارزیابی در شهرستان ها به انجام رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان پیرامون تحرک نامزدهای احتمالی نیز گفت: تشکیل جلسات و پویش ها با حضور جمعیتی از مردم و اعلام نامزدی و طرح برنامه ها در آنها پیش از موعد قانونی تبلیغات، تخلف محسوب می شود.

وی افزود: برای تمام نامزدهای احتمالی یک فایل در ستاد انتخابات و در فرمانداری ها تشکیل و همه تحرکات افراد درآن ثبت و ضبط می شوند و تمام مستندات در اختیار هیات های اجرایی و دستگاه‌های نظارتی در زمان بررسی صلاحیت ها قرا خواهد گرفت.

Share this post