رشد هشت درصدی تولیدات انواع محصولات کشاورزی گیلان در سال گذشته

رشد هشت درصدی تولیدات انواع محصولات کشاورزی گیلان در سال گذشته

استاندارگیلان در نشست مجمع نمایندگان :

انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی / بهره‌وری بیشتر محصولات کشاورزی با آموزش‌های ترویجی و روش‌های علمی

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی، رشد هشت درصدی تولیدات انواع محصولات کشاورزی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل را یادآور شد و گفت: با تجهیز و نوسازی اراضی، آموزش های ترویجی و روش‌های علمی؛ شاهد توفیقات بیشتری در بازده و بهره‌وری نسبت به سال قبل خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور ؛ دکتر ارسلان زارع  در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگاران، به برگزاری مستمر این جلسه در طول سال پیرامون موضوعات توسعه‌ای استان اشاره و اظهار کرد: در جلسه امروز؛ اولویت با موضوع تأمین آب کشاورزی برای فصل زراعی جاری بود.

وی به مشارکت خوب مردم در موضوعات اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: افزایش تولید برنج به عنوان یک محصول راهبردی در حوزه کشاورزی، نقش بسزایی در تولید ناخالص ملی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد.

استاندار گیلان بررسی و شناسایی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی افزایش تولید این محصول را مورد تأکید قرار داد و گفت: انسجام در مدیریت توزیع و مصرف، نیازمند تعامل مدیران مرتبط و کشاورزان است.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی در سال گذشته و امسال نسبت به مدت مشابه سال ماقبل و نگرانی‌های موجود برای تأمین آب کشاورزی ادامه داد: در نشست روز جاری، برنامه‌ریزی برای مدیریت بهینه مصرف آب و تمهیدات لازم بحث و تبادل نظر شد.

دکتر زارع با بیان اینکه دو دستگاه اجرایی جهادکشاورزی و آب منطقه‌ای باتوجه به تأکیدات صورت گرفته از ماه‌های گذشته تمهیدات مورد نیاز را اندیشیده‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال زراعی جاری را با همکاری خوب مردم به ویژه کشاورزان در صرفه‌جویی و مدیریت مصرف، پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به رشد هشت درصدی تولیدات انواع محصولات کشاورزی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل، افزود: از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در این مسیر بهره گرفته شده و در استمرار این روند نیازمند توجه بیشتر به این حوزه هستیم.

استاندار گیلان ادامه داد: در روند کاشت، داشت و برداشت؛ استفاده از ماشین آلات کشاورزی با استقبال کشاورزان و حمایت دولت به ۷۰ درصد رسیده است.

وی بر ضرورت ترویج بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یک فرهنگ تأکید و ابراز امیدواری کرد که با تجهیز و نوسازی اراضی و آموزش های ترویجی و روش‌های علمی ، شاهد توفیقات بیشتر در بازده و بهره‌وری نسبت به سال قبل باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان توجه به ارقام اصلاحی برنج مقاوم، زودبازده و با کیفیت و کمیت بهتر و مصرف آب کمتر با استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات را مورد تأکید قرار داد.

وی به نقش ارزشمند کشاورزی گیلان در تأمین معیشت، اشتغال و اقتصاد ملی و استانی اشاره کرد و گفت: نیمی از ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی سال گذشته مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

 

Share this post