رشد ۶۱/۵ درصدی منابع بانکی استان نسبت به پایان سال ۹۸

رشد ۶۱/۵ درصدی منابع بانکی استان نسبت به پایان سال ۹۸

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان خبرداد:

رشد ۶۱/۵ درصدی منابع بانکی استان نسبت به پایان سال ۹۸/

 

 

 

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان گفت:بانک قرض الحسنه مهرایران با کمک و سعی و تلاش تمامی سهامداران، مشتریان و کاركنان جايگاه خود را در نظام بانكي كشور به دست آورده و عملكرد بسيار شايسته و مطلوبي در حوزه‌هاي مختلف بانكي و خدمت به ملت شريف ايران ارائه داده است.

به مناسبت ۱۴ اسفند روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه، حسن خانمحمدی در گفتگوی اختصاصی با آوای میهن نیوز اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در حالی که ۵ درصد منابع قرض الحسنه بانک های کشور را در اختیار دارد، توانسته است ۲۵ درصد کل تسهیلات  قرض الحسنه پرداخت شده در کشور را اجرایی کند.

 این مسوول بانکی استان زنجان تاکید کرد:بانک قرض الحسنه مهر ایران نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور است که بارویکرد بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه با اعطای وامهای قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی اقشار مختلف جامعه حرکت می کند.

وی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهرایران فاقد دارایی های مازاد و هرگونه فعالیت تجاری و بنگاه داری است افزود: این بانک از نظر سرمایه یکی از بانک‌های برتر کشور به شمار می آید که ساختار بسیار منسجمی داشته و توانسته است از محل کارمزد عملیاتی و بانکداری الکترونیک سود آور باشد.

خانمحمدی ادامه داد:این بانک طی ۱۳ سال فعالیت خود در حوزه ارائه خدمات قرض الحسنه و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آحاد جامعه توانسته است با جلب اعتماد و استقبال مردم نزدیک به ۱۰ میلیون نفر مشتری جذب نماید که از این تعداد نزدیک به ۸ میلیون نفر از تسهیلات قرض الحسنه بانک بهره مند شده اند.

وی تلاش برای توانمندسازی نیازمندان جامعه از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با هدف بهبود معیشت، تامین مایحتاج ضروری، مقابله با آسیب های اجتماعی  و ایجاد رونق اقتصادی را از جمله برنامه های ترسیمی بانک در سالهای اخیر دانست.

 به گفته خانمحمدی ، بانک قرض الحسنه مهرایران موفق به کسب ۲ افتخار بزرگ و ارزشمند در سطح جهانی نیز شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجانتصریح کرد:در همین راستا، منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از مبلغ ۶۱ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال در سال ۹۵ به مبلغ ۴۴۰ هزار میلیارد ریال در ۳۰ دی ماه سال ۹۹ افزایش یافته و توانسته است از طریق طراحی و اجرای طرح های متنوع سهیلات قرض الحسنه و جلب اعتماد هموطنان و استقبال آحاد جامعه از این طرح ها، حدود ۷۰۰ درصد رشد منابع داشته باشد.

خانمحمدی ادامه داد: مانده منابع بانک تا ۳۰ دی نسبت به پایان سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است. این منابع نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در ۱۳ سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون مشتری جذب بانک شده‌اند و بالغ بر ۸ میلیون نفر آنها از تسهیلات قرض الحسنه بانک استفاده نموده‌اند؛ از این تعداد، نزدیک به ۶ میلیون فقره معادل ۷۵ درصد، مربوط به سال های ۱۳۹۶ تا ۱۰ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ بوده است.

شاخص های عملکردی استان زنجان

وی سپس به شاخص های عملکردی استان زنجان اشاره کرد وافزود: استان زنجان هم اکنون بیش از ۳۰۰هزار نفر مشتری دارد که تعداد ۱۶۱/۹۹۱نفر از آنان از طرح های تسهیلاتی بانک استفاده نموده اند. در حال حاضر مانده منابع استان نسبت به پایان سال گذشته   ۶۱/۵  درصد رشد داشته است. این منابع نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بیش از ۷۴ درصد رشد داشته است.

 

Share this post