رعایت نکردن نکات بهداشتی برخی صنوف در زنجان نگرانی ایجاد می‌کند

رعایت نکردن نکات بهداشتی برخی صنوف در زنجان نگرانی ایجاد می‌کند

فرماندار زنجان:

رعایت نکردن نکات بهداشتی برخی صنوف در زنجان نگرانی ایجاد می‌کند

فرماندار زنجان گفت: برخی صنوف با رعایت نکردن موارد مهم از جمله نکات بهداشتی و همچنین ساعات فعالیت تا ۱۸ عصر سبب ایجاد نگرانی‌های جدی در جامعه می‌شوند که با ادامه این روند ضمن اخطار، واحدهای صنفی آنها نیز پلمب خواهد شد.

رضا عسگری با بیان این مطلب به رسانه‌ها اظهار داشت: برخی فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر زنجان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در حالی که فعالیت صنوفی که مجوز فعالیت در این ایام را دارند باید طبق قوانین و رعایت پروتکل‌های خاص از جمله رعایت بهداشت، ضدعفونی محل کسب و تامین اقلام حفاظتی برای کارکنان باشد.

وی با انتقاد از اقدام برخی اصناف، خاطرنشان کرد: این امر در تضاد با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بوده و از اصناف انتظار می‌رود به قوانین و پروتکل‌های اعلام شده در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تمکین کنند.

عسگری با بیان اینکه اصناف در گام اول اجرای برنامه مقابله با کرونا همکاری خوبی داشتند، گفت: در این راستا برخی از واحدهای صنفی نسبت به اجرای این طرح بی‌توجه بودند که ۳۳۵ واحد صنفی، پلمب شد و حدود سه هزار نفر برای تعطیلی، تذکر دریافت کردند.

فرماندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد خودروها در شهر زنجان، گفت: زیرساخت‌ها برای اجرای طرح‌های ترافیکی در زنجان فراهم نیست اما طرح زوج و فرد با هدف کنترل تجمعات در سطح شهر اجرا شد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد به لحاظ زمان و محدوده، تاثیری بر عملکرد کارکنان و سازمان‌های خدماتی نداشت زیرا مجتمع‌های اداری و سازمان‌های خدماتی زنجان، خارج از محدوده طرح قرار دارند و کاهش ۵۰ درصدی تردد به هسته مرکزی شهر، مد نظر اجراکنندگان طرح بود.

عسگری با بیان اینکه استان زنجان تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اندیشیده است، خاطرنشان کرد: با ورود این بیماری به کشور چین، استان زنجان از قبل تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا را اتخاذ کرده بود و به عبارت دیگر، غافلگیر نشده‌ایم.

فرماندار زنجان با بیان اینکه مشکلی در تامین ماسک مورد نیاز مراکز درمانی نداریم، گفت: اقلام بهداشتی بدون هیچ مشکلی توزیع می‌شود و مواد ضدعفونی‌کننده اعم از ژل و الکل نیز به وفور در سطح شهرستان وجود دارد.

وی اظهار داشت: کمبودهایی در تولید ماسک داریم ولی اولویت ما تامین ماسک مورد نیاز مراکز درمانی است و در حال حاضر در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد.

عسگری خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحد تولید ماسک N۹۵ مشکل استان تقریبا برطرف شده و در حال حاضر علاوه بر تامین نیاز مراکز درمانی، نیاز داروخانه‌ها نیز تا حدی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: یک سِری از ماسک‌های تولیدی، قابل عرضه در مراکز درمانی و بیماران کرونایی نیست و این ماسک‌ها در سطح استان توزیع می‌شود تا مردم در جلوگیری از شیوع بیماری استفاده کنند.

عسگری با بیان اینکه کمبود ماسک، مراقبت‌های مردم را دو چندان می‌کند تا در خانه بمانند، افزود: تمام تلاش خود را برای جبران کمبودها به کار بستیم و در حال حاضر در مورد تامین دستکش، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده، هیچ مشکلی در سطح استان نداریم.

وی گفت: شهرستان زنجان به لحاظ برخورداری از نقاهتگاه، هیچمشکلی ندارد و نخستین نقاهتگاه شهر زنجان اواخر سال گذشته آماده‌سازی و تجهیز شد و در حال حاضر پذیریش بیمار در یکی نقاهتگاه‌های این شهر صورت می‌گیرد.

Share this post