روابط‌عمومی باید فعالیت‌محور و مجهز به تکنولوژی‌های روز باشد

روابط‌عمومی باید فعالیت‌محور و مجهز به تکنولوژی‌های روز باشد

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه جهاد تبیین، مسولیت و رسالت روابط‌عمومی‌ها را دوچندان کرده است، گفت: جهاد تبیین را در معرفی رسالت‌ها و خدمات دانشگاه به مردم، با جدیت پیگیری می‌کنیم.
میهن نیوز-  حسن اسم‌خانی در اولین نشست  کارکنان روابط‌عمومی ستاد و مسئولین روابط‌عمومی واحدهای تابعه دانشگاه که  در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، بر هدفمند و روش‌مند بودن فعالیت‌های روابط‌عمومی تاکید و اظهار کرد: روابط‌عمومی باید پویا ،فعالیت‌ محور و مجهز به تکنولوژی‌های روز باشد.
وی گستردگی دانشگاه علوم پزشکی را موجب سنگین‌تر شدن رسالت روابط‌عمومی در این مجموعه دانست و افزود: روابط‌عمومی دانشگاه موظف است عملکرد طیف گسترده‌ی نیروی انسانی متخصصی که در این حوزه مشغول به کار هستند را در سطح جامعه تبیین کند و خدماتی که توسط دانشگاه ارائه میشود، به مردم معرفی نماید.
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به لزوم ترسیم نقشه ‌راه روابط‌عمومی، تصریح کرد: باید با هم افزایی و برنامه‌ریزی صحیح، این حوزه را به سرمنزل مقصود برسانیم.
وی طوفان فکری و بارش‌های فکری را در شناسایی روش‌ های نوین برای انجام فعالیت‌های روابط‌عمومی، ضروری توصیف کرد و گفت: جز با هم افزایی و همفکری نمی‌توان چشم‌انداز و نقشه راه روابط‌عمومی را تکمیل کرد.
اسم‌خانی با بیان اینکه هیچگونه کوتاهی در تبیین عملکرد و خدمات دانشگاه علوم‌پزشکی پذیرفته نیست، اظهار کرد: تنوع خدمات و تلاش‌های شبانه روزی خدمتگزاران این مجموعه باید به سمع و نظر مردم برسد و هرگونه قصور و کوتاهی در انعکاس این زحمات، به هیچ‌وجه قابل گذشت نیست.
وی نظرسنجی وافکارسنجی را از دیگر رسالت های واحد روابط‌عمومی عنوان کرد و افزود:  باید در روابط‌عمومی گشوده شود تا بتوانیم از نظرات مردم در پیشبرد اهداف خود بهره‌مند شویم.
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: وقتی نظر مردم را در خصوص مجموعه فعالیت‌ها و خدمات دانشگاه جویا می‌شویم، در واقع آنان را وادار به فکر کردن در این حوزه کرده‌ایم و همین برای ما برد محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیان صحیح خدمات دانشگاه موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود، خطاب به کارکنان روابط‌عمومی ستاد و مسولین روابط‌عمومی واحدهای تابعه دانشگاه گفت: این روشنگری که از جانب شما صورت می‌گیرد حتما در درگاه الهی مأجور است.
اسم‌خانی، احصاء کمبودها و رصد مشکلات در مراکز خدمت‌رسان دانشگاه را از وظایف واحد روابط‌عمومی برشمرد و اظهار کرد: این کار حتی اگر منجر به نتیجه نشود، باعث دلگرمی و امیدآفرینی است.
وی در پایان تصریح کرد: زمانی که عملکرد دانشگاه در بخش‌های گوناگون برای مردم تبیین شود، ذهنیت مثبتی ازعملکرد آنان در افکار عمومی شکل گرفته و موجب رضایت عموم می‌شود که این خود به منزله‌ی قدردانی از پرسنل زحمتکش مجموعه بزرگ دانشگاه بوده و انگیزه‌ی مضاعفی برای خدمات هر چه بیشتر در آنان ایجاد می‌کند.

Share this post