روحانیون در فعالیتهای مقابله باشیوع ویروس کرونا مشارکت خوبی دارند

روحانیون در فعالیتهای مقابله باشیوع ویروس کرونا مشارکت خوبی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

روحانیون در فعالیتهای مقابله باشیوع ویروس کرونا مشارکت خوبی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: طلاب و روحانیون در کمیته های فعال در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در استان مشارکت خوبی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای نهادهای حوزوی و اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین ویژه مبارزه با کرونا با حضور حجت الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین و حجج اسلام، سید قریش موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان، محمد تقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین، موسی صفی خانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین، سعید اسماعیل زاده کارشناس فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین و حسن دهقان نژاد مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین در اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این جلسه بر استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: در این شرایط فعالان هیئت‌های مذهبی در سطح شهر قزوین حضور خوبی دارند و به صورت خودجوش نسبت به گندزدایی معابر و مساجد اقدام می‌کنند.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها هستند که این روزها مجاهدانه برای سلامت مردم در تلاش هستند و فعالیت‌های بسیار ارزشمندی را انجام داده اند و در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند که قدردان زحمات آنها هستیم.

نعمت اللهی در خصوص تدفین اموات با حضور طلاب و روحانیون تصریح کرد: در این زمینه جلساتی با مدیران دستگاه‌های مختلف در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد و با هماهنگی انجام شده از قبل عید، طلاب جهادی در کنار مأموران تطهیر، در آرامستان ها کار تغسیل اموات را انجام می‌دهند و این امر همچنان با جدیت ادامه دارد.

وی افزود: هم اکنون طلاب و روحانیون در کمیته‌های فرهنگی، رسانه، توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی معابر شهر و کمیته پیگیری امور شرعی به ویژه تدفین امواتی که به واسطه بیماری کرونا از دنیا رفته اند، مشغول فعالیت هستند و همکاری طلبه‌ها در این کمیته‌ها با نهادها و سازمان‌ها جای تشکر دارد.

در این جلسه اعضای جلسه ضمن حمایت از اجرای پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در استان، بر هماهنگی بیشتر همه دستگاه‌های استانی برای عبور از شرایط بحرانی و حفظ سلامت مردم تاکید کردند.

Share this post