روز قدس، ترس و بیم بر دل رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل انداخته است

روز قدس، ترس و بیم بر دل رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل انداخته است

میهن نیوز – عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: روز قدس، ترس و بیم بر دل رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل انداخته است و در این روز، جهان اسلام بر سر قدرت‌های بزرگ مستکبر فریاد می‌زند و با ملت فلسطین تجدید بیعت می‌کند.

سید فرشید جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به روز جهانی قدس و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: نامگذاری روزهای سال در بعد جهانی به طور معمول با نگاه سکولاریته غربی انجام‌ می گیرد و به طور معمول هم معطوف به فرد است.

وی افزود: به عنوان مثال روز جهانی زن یا روز جهانی کارگر که این نامگذاری ها به طور معمول از سوی نهادها و سازمان های بین المللی انجام می شود.

این استادیار روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: درحالیکه برای اولین بار روزی در بعد جهانی برای یک ملت مظلوم و مسلمان که سرزمین اصلی آنها با زد و بند های قدرت های بزرگ تحت اشغال یک دولت کثیف قرار گرفته و از زمان اشغال، این ملت مسلمان را تحت انواع خشونت ها و ظلم ها قرار داده است، نامگذاری شد.

وی گفت: این نامگذاری از سوی دولتی دین مدار و از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مرجع عالیقدر جهان تشیع به نام روز جهانی قدس انجام شد که در نوع خود منحصر به فرد و بی نظیر است.

جعفری با بیان اینکه این نامگذاری معطوف به یک ملت است، افزود: در این روز جهان اسلام با راهپیمایی، نفرت و انزاجار خود را از دولت ناپاک اسرائیل اعلام و به قدرت های بزرگ و این دولت ناپاک اعلام می کنند که ملت مسلمان فلسطین تنها نیستند و تا آزادی قدس شریف عقب نخواهند نشست.

ملت مسلمان کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با صدور پیام تاریخی امام راحل در سال ۱۳۵۸ مبنی بر نامگذاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان های خود قرار داد و از این رو هر ساله در این روز فریاد آزادیخواهی خود را بر سر ستمکاران و ظالمان دنیا سر می دهد و این مهم تا آزادسازی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی اسرائیل ادامه دارد.

Share this post