روند تکمیل پروژه‌های عمرانی کلانشهر کرج زیر ذره بین استاندار البرز

روند تکمیل پروژه‌های عمرانی کلانشهر کرج زیر ذره بین استاندار البرز

پروژه های مهم زیرساختی و عمرانی کرج یکی پس از دیگری در حال تکمیل است
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طبق وعده شهردار و مدیرعامل قطار شهری کرج، پروژه ایستگاه اف قطار شهری کرج تا پایان شهریورماه تکمیل می شود.
به گزارش آوای میهن نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در بازدید سرزده از روند پیشرفت پروژه قطار شهری کرج در ایستگاه اف، که با همراهی شهردار کرج صورت گرفت، ضمن خداقوت به شهردار، مدیرعامل شرکت مترو کرج و تمامی دست اندرکاران پروژه، افزود: سالیان متمادی است که این پروژه در حال کار است و طبق گفته شهردار کرج تاکنون بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.
وی با اشاره به محدودیت های مالی که اکنون در کشور بدلیل شرایط، وجود دارد که شهرداری ها از آن رنج می برند، ادامه داد: ولی شهرداری کرج در این شرایط با کار خوب و علمی که در پیش گرفته با اولویت گذاری دقیق پروژه ها را به سرانجام می رساند.
شهبازی گفت: شهردار کرج به جای پرداختن به پروژه های بی اهمیت تبلیغاتی، بر روی پروژه های مهم کرج متمرکز شده، که پروژه قطار شهری کرج از جمله آنها محسوب می شود.
وی افزود: فاز اول پروژه قطار شهری کرج به طول ۶.۵ کیلومتر نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت است و این امر را می توان در مقایسه با بازدید قبلی که چند ماه پیش بود، مشاهده کرد.
استاندار البرز اضافه کرد: تمام تلاش شهردار و شورای اسلامی شهر کرج برای بهره برداری از فاز یک این پروژه تا شهریورماه امسال معطوف است.
وی با اشاره به دیدار هفته گذشته با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که با همراهی شهردار کرج صورت گرفت، گفت: طی گزارشی که ارائه شد، دکتر نوبخت برای تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق برای کمربند شمالی کرج دستور داد.
شهبازی افزود: این موضوع در حاشیه سفر رییس جمهور برای افتتاح پروژه شهید همت نیز در البرز از سوی شهردار کرج مطرح شده بود.
وی عنوان کرد: در دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور چند موضوع پیرامون نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی کرج و تهران تهاتر بدهی های شهرداری از سوی شهردار کرج مطرح شد و دستورهای خوبی نیز دریافت شد. استاندار البرز با بیان اینکه دکتر نوبخت در خصوص قطار شهری کرج نیز با نظر مثبت و توجه ویژه عمل کرد، گفت: برنامه ریزی می کنم که طی روزهای آینده میزبان معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در البرز باشیم و از این پروژه هایی که یاد شد بازدید کنیم.
وی افزود: امور در شهرداری کرج و پروژه های عمرانی مورد نیاز و مطالبه دیرینه مردم است، یکی پس از دیگری در حال به سرانجام رسیدن است.
شهبازی گفت: پای کار بودن شهردار و شورای اسلامی شهر کرج سپاسگزارم و امید است با وعده مدیرعامل قطار شهری، ایستگاه اف قطار شهری کرج تا پایان شهریورماه به پایان برسد.
***ریل گذاری قطار شهری کرج عید فطر امسال آغاز می شود
شهردار کرج نیز در این بازدید گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۴۱ درصد رسیده، که حدود ۲۰ درصد از پیشرفت این پروژه در ۱۸ ماه اخیر حاصل شده است.
کمالی زاده با اشاره به تلاش گسترده شورای اسلامی شهر کرج در دوره پنجم برای این پروژه، افزود: اولویت اول ما ایستگاه اف (۴۵ متری گلشهر تا جهانشهر ) است.
وی ادامه داد: از محل اعتبارات اوراق مشارکت، اعتبارات ملی و شهرداری تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و امسال نیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه را در دستور کار داریم.
شهردار کرج گفت: ریل گذاری این پروژه نیز همزمان با عید سعید فطر آغاز خواهد شد.

Share this post