رویکرد اجرای پروژه‌های شهرداری قزوین انسان محوری است

رویکرد اجرای پروژه‌های شهرداری قزوین انسان محوری است

شهردار قزوین خبرداد:

رویکرد اجرای پروژه‌های شهرداری قزوین انسان محوری است

شهردار قزوین گفت: رویکرد شورا و شهرداری قزوین در اجرای پروژه‌های عمرانی و شهری در سال جاری، انسان محوری و تأمین سلامت شهروندان است.

در مراسمی با حضور سیاوش طاهرخانی شهردار، حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر و اعضای شورا در سالن مفاخر شهرداری قزوین به صورت ویدئو کنفرانس بهر ه برداری از ۶ پروژه عمرانی و خدمات شهری آغاز شد.

سیاوش طاهرخانی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته شوراها اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم شهرسازی در عصر کنونی باید توجه به سلامت انسان باشد که در این راستا توسعه طرح‌های پیاده راه‌ها برای تقویت سلامت جسمی و روحی شهروندان در اولویت است.

وی اضافه کرد: توسعه شهرنشینی و افزایش استفاده از خودروها سلامت شهروندان را به خطر انداخته و امروز بیشتر طرح‌های ما خودرو محور شده لذا در این دوره تلاش کرده ایم با کمک شورا به سمت اجرای طرح‌های برویم که زندگی شهروندان را تسهیل و راحت کند.

شهردار قزوین بیان کرد: طرح‌های پیاده راه سازی در شهر قزوین به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی شهر با هدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان، زیباسازی معابر شهری، دفع و هدایت آب‌های سطحی و فصلی و توسعه متوازن و عدالت محور اجرا شد ه است.

وی گفت: پروژه‌ای پیاده رو سازی خیابان‌های سعدی شمالی، بوعلی و بلوار مدرس با هدف بهسازی پیاده روهای شهر قزوین و در راستای نهضت پیاده روسازی اجرا شده است.

طاهرخانی اظهار داشت: پروژه جاده قهرمانان سلامت در بلوار امام علی (ع) از پروژه‌هایی سلامت محور شهرداری قزوین است که در منطقه ۳ شهرداری اجرا شده و فاز اول آن به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: این پروژه به مساحت ۳ کیلومتر در دو فاز اجرا شده که فاز اول آن به مساحت ۱.۵ کیلومتر پیاده راه، ۳ هزار مترمربع فضای سبز است.

شهردار قزوین اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح‌های سلامت محور ضمن تأمین آرامش و سلامت شهروندان به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی ناشی از ترددهای غیر ضروری خودروها هم کمک شود.

Share this post