رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛حمایت از خانه مطبوعات و بسیج رسانه

رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛حمایت از خانه مطبوعات و بسیج رسانه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اعلام کرد:

رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛حمایت از خانه مطبوعات و بسیج رسانه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: حمایت از تشکل‌ها، خانه مطبوعات و بسیج رسانه از رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اسماعیلی در نشست هم اندیشی با مسئولان خانه مطبوعات در خصوص مسایل و مشکلات خبرنگاران و برگزاری جشنواره رسانه، گفت: جامعه رسانه استان بسیار نجیب و شریف هستند و باید از زحمات آنها در هر کسوتی چه روابط عمومی‌ها و چه خبرنگاران قدردانی کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان افزود: با توجه به اقدامات شورای اطلاع رسانی استان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اطلاع رسانی استان تقدیر کرد که نشان دهنده بازخورد خوب اقدامات و تلاش‌های هنرمندان و اصحاب رسانه در این زمینه بوده است.

اسماعیلی تصریح کرد: حدود هفت هزار محتوا از قبیل خبر، کلیپ، نماهنگ و … در حوزه مقابله و پیشگیری از کرونا در استان تولید شده و قزوین جزو استان‌های پیشرو کشور در این زمینه است.

او گفت: جلسات شورای اطلاع رسانی نیز در سال جدید با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق برگزار و با کمک رییس شورای اطلاع رسانی استان برای تشکیل کارگروه‌های ذیل شورا اقدام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: حمایت از تشکل‌ها، خانه مطبوعات و بسیج رسانه از رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا بتوانیم تمامی فعالیت‌های خود را از جانب صنفی پیگیری کنیم.

این مسئول گفت: طرح پایش رسانه‌های استان نیز به پایان رسیده است و هم اینک در تعریف رسانه فعال، غیرفعال و نیمه فعال اختلاف نظرهایی وجود دارد که به زودی رفع شده و گزارش نهایی در این خصوص اعلام می شود.

اسماعیلی با اشاره به ضرر و زیان وارده به مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان، افزود: برای حمایت از فعالان رسانه استان که در این موضوع متضرر شدند برآورد خسارتی را انجام داده ایم و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار قزوین ارسال کرده‌ایم تا در صورت تخصص بسته‌های حمایتی حتما این عزیزان نیز مدنظر قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: استمهال پرداخت حق بیمه و قبوض مختلف برق، آب و گاز و تمهیدات ویژه برای بیمه خبرنگاران آزاد از دیگر بسته‌های حمایتی برای فعالان رسانه استان است تا بتوان گوشه‌ای از تلاش‌ها و زحمات آنها را در دوره شیوع کرونا جبران کرد.

Share this post