زنان شهیده، نماد ایثار و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب هستند

زنان شهیده، نماد ایثار و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب هستند

استاندار قزوین گفت: زنان شهیده نماد ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب هستند و درس عزت و آزادگی را به همگان آموختند.

به گزارش آوای میهن نیوز به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری ،هدایت الله جمالی پور در مراسم بزرگداشت لشگر فرشتگان تاریخ ساز با اشاره به اهمیت نقش زنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال  دفاع مقدس، افزود: زنان همواره در طول تاریخ پا به پای مردان در عرصه های مختلف حضور موثر داشته اند.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد ایثارگری و فداکاری زنان به عنوان رزمنده بودیم و همچنین مادران و همسران شهدا در پشت جبهه فعال بودند.

جمالی پور تصریح کرد: مادران شهدا در حفظ انقلاب اسلامی و تربیت فرزندان مومن و باتقوا همانند شهدا در اعتلای کشور نقش تاثیرگذاری ایفا کردند.

وی تاکید کرد :خداوند متعال در قرآن کریم و دین اسلام تکالیف زن و مرد را مشخص کرده و بهترین و با ارزشترین انسان ها را با تقواترین‌شان دانسته است و این مطلب دستور زندگی برای بشریت است.

جمالی پور در ادامه افزود: زن در اسلام همواره مورد تکریم است و به آن مانند کالا نگاه نمی‌شود بلکه هر چقدر سن‌ او بالاتر می‌رود احترام و حرمتش در خانواده و جامعه بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد:نگاه اسلام به زن، جایگاه تربیتی و عزت‌بخشی است، زیرا مادران با تربیت فرزندان مومن و باتقوا موجب سربلندی کشور در عرصه ملی و بین‌المللی می‌شوند و در توسعه، عزت و افتخارآفرینی کشور نقش‌آفرین‌اند و همین موجب می‌شود که زن در جامعه به یک سرمایه ارزشمند و بزرگ تبدیل شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: همچنین نگاه اسلام به زن معرفتی است و محدودکننده نیست، زیرا زن در هر عرصه‌ای که بتواند نقش‌آفرین باشد ورود می‌یابد و برای جامعه اعتبار کسب می‌کند.

جمالی‌پور خاطر نشان کرد: نقش زن در خانواده همانند بانوان بزرگ اسلام مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در جامعه اثرگذار است و مادران شهدا نیز به تاسی از این بانوان در حفظ انقلاب اسلامی و تربیت فرزندان مومن و باتقوا همانند شهدا در اعتلای کشور نقش تاثیرگذاری دارند. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه نقش اصلی مادر تربیتی است و اگر این نقش آسیب ببیند قطعا جامعه دچار آسیب می‌شود، اضافه کرد: هر کجا که نقش مادر در خانواده کمرنگ شد، آسیب‌های اجتماعی و بسیاری از مشکلات امنیتی برای جامعه ایجاد کرده است.

جمالی پور با بیان اینکه زنان باید قدر داشته های دینی خود را بدانند، افزود: مادران باید نقش اولیه خود را که تربیت فرزند است بر نقش‌های ثانویه از جمله کار کردن در اجتماع مقدم بشمارند تا بتوانند انسان‌های تاثیرگذار را که آینده‌سازان کشورند به جامعه تحویل دهند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ نرم دشمنان علیه کشور ایجاد شده است، افزود: این جنگ موجب نابود کردن فرهنگ انسان‌سازی در خانواده و عاقبت به خیری جامعه می‌شود و به مرور زمان مردم کشور را به بی‌ارزشی و پوچگرایی راهنمایی می‌کند و این خطر بزرگی است.

جمالی‌پور افزود: متاسفانه در برخی زمینه‌ها، فرهنگ غرب غلبه و نفوذ کرده است و این برای جامعه تهدید بزرگ به شمار می‌آید.

استاندار قزوین تصریح  کرد: امروز برخی‌ها می‌گویند در غرب زن‌ها آزادتر هستند درحالیکه به هیچ عنوان این مطلب صحت ندارد، زیرا زن در غرب تا زمانی که کالاست ارزش دارد و وقتی از توجه بیفتد و پیر شود دیگر ارزشمند نیست.

وی افزود: زنان جامعه باید قدر داشته‌های دینی خود را بدانند و با توجه به شان و جایگاه والای خود در اسلام، با تربیت فرزندان مومن و تاثیرگذار در توسعه کشور نقش‌آفرین باشند.

در حاشیه این کنگره، نمایشگاه زنان شهید استان قزوین برای بازدید علاقه‌مندان دایر شد.

 

Share this post