زنجان به دنبال ارتقای سهم اقتصاد دیجیتالی است

دکتر افشارچی

زنجان به دنبال ارتقای سهم اقتصاد دیجیتالی است

آوای میهن نیوز- استاندار زنجان گفت: هدف ما در مدیریت کلان استان این است که سهم اقتصاد دیجیتال را از تولید ناخالص بالا ببریم که در این خصوص زیرساخت ها مهیا شده است.

محسن افشارچی در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی و با بیان اینکه در این حوزه ۲ جامعه هدف وجود دارد افزود: یکی از این جامعه هدف مسوولان هستند که به عنوان متولی دولت باید به سراغ تکمیل زیرساخت‌ها برویم که کار بسیار کار مهمی برای استان  است.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه باید در حوزه زیر ساخت‌های سخت افزاری ورود کنیم و این حوزه را ارتقا دهیم اما متاسفانه متولیان این حوزه استقبال چندانی نمی‌کنند.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه  زیرساخت‌ها در استان فراهم است و باید به دنبال سرمایه گذاران برویم تا در این حوزه موفق شویم، افزود: اگر سرمایه گذاران از ثروت ایجاد شده از این طریق مطلع شوند استقبال خواهند کرد.

وی با اشاره به این که بخشی از کارها به صورت زیرساختی و بخشی به صورت نرم افزاری است گفت: طی تعاملات انجام گرفته یک سری از  اطلاعات خاص در مرکز این سرویس ها در نقطه‌ای جمع آوری و از راه های مختلف در اختیار دستگاه های دولتی قرار خواهد گرفت.

استاندار زنجان، با اشاره به این‌که در این کار از ظرفیت بخش خصوصی نیز کمک خواهیم گرفت ادامه داد: در این خصوص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است تا در این حوزه فعالیت‌های خاصی در استان شروع شود.

مدیر عالی اجرایی استان با بیان این‌که در حوزه اپلیکیشن باید چند کار مهم انجام بگیرد، گفت: چند اپلیکیشن مهم در دستور کار است که یکی پنجره واحد زمین و دیگری پنجره واحد سرمایه گذاری است که هر دو جزء کارهای زیرساختی است تا سرمایه گذاران با ورود به این کار بتواند با کمترین دغدغه کارها را پیش ببرد.

افشارچی با بیان  اینکه  باید ۲۹ لایه اطلاعاتی در حوزه SDI داشته باشیم افزود: ۱۲ لایه وجود دارد و ۱۷ لایه نیز آماده است  که در این خصوص بودجه خوبی در لایه‌های زیرساختی در نظر گرفته شده است.

وی با با ابراز امیدواری که تا چند سال آینده شاهد تحول درحوزه دیجیتال باشیم، خاطر نشان کرد: در طرح زنجان من به این مساله می‌اندیشیم که بتوان اطلاعات را با استفاده از کد کیو آر به دست آورد.

Share this post