زنجان جزو استان‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری است

زنجان جزو استان‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان در جمع خبرنگاران تاکید کرد:

زنجان جزو استان‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری است

اتاق بازرگانی باشگاه سیاسی نیست        

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: مهم ترین رسالت رسانه ها انعکاس و تبیین درست پیشرفت هایی است که در کشور ودر صنعت اتفاق می افتد ودر این راستا رسانه های استان  می توانند در افزایش ضریب تحقق توسعه در استان نقش آفرینی کنند چراکه با انتشار اخبار مناسب در محیط کسب و کار باعث استقبال بیشتر فعالان اقتصادی خواهندشد.

مهندس غلامحسین جمیلی با اشاره به اینکه بر اساس پایش‌های محیط و فضای کسب و کار، استان زنجان جزو استان‌های ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری است، اظهارداشت: خوشبختانه در استان زنجان مدیران  صنایع به‌فکر تعطیلی واحدهای تولیدی نبوده و تلاش می‌کنند شرایط موجود را بدون تعدیل نیرو حفظ کنند.

وی گفت: هم اکنون کشور با شرایط خاص اقتصادی روبرو است، اظهار کرد: با وجود تحریمهای ظالمانه در سطح بین المللی علیه ایران و کاهش واردات و صادرات، ساماندهی و ایجاد پایداری در اقتصاد کلان کشور ضروری به نظر می رسد و لازم است تولید، اشتغال، و رفاه و معشیت مردم مورد توجه قرار گیرد ودر این راستا اتاق بازرگانی تلاش می کند تا به عنوان نماد و پارلمان بخش خصوصی، رسالت خود را در جهت بهبود شرایط انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان با بیان اینکه نتیجه پایش کسب و کار در زنجان نشان می‌دهد اقدامات و جلسات موجب شده شاخص‌ها به بهبود شرایط منجر شود، ادامه داد: نمی‌توان برگزاری جلسات بخش دولتی و خصوصی را بی‌نتیجه خواند.

مهندس جمیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مهم ترین رخداد در دوره جدید اتاق ایجاد انگیزه و تلاش در فعالیت ها است، اظهار داشت: شعار دوره نهم فعالیت هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان را ” اتاقی برای همه ” بود و اصلی ترین موضوع برای فعالیت اتاق در این دوره تعمیم دادن این شعار  به تمامی برنامه ها است.

این مسوول با اشاره به اینکه در دوره جدید فعالیت اتاق بازرگانی تأکید بر این شده است که از نظر همگان برای بهبود شرایط موجود استفاده کرد، افزود: در همین راستا برگزاری دوره‌های مختلفی برای همگانی کردن فعالیت‌های اقتصادی از طریق اتاق بازرگانی در دستور کار قرار دارد و در این دوره‌ها فراتر از اعضا بر آموزش به خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیز تاکید شده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان جوان گرایی در اتاق زنجان اتفاقی کاملا خوشایند و موثر بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان به وضعیت انتخابات نهمین دوره هیئت نمایندگان اتاق زنجان اشاره کرد و در پاسخ به تغییر ترکیب و کاهش میانگین سنی اعضای هیئت نمایندگان، گفت: جوان گرایی در اتاق زنجان اتفاقی  کاملا خوشایند و موثر بود.

جمیلی در پاسخ به کاهش میانگین سنی هیئت نمایندگان اتاق زنجان در دوره جدید، اظهار کرد: برآوردهای ابتدایی نشان می دهد که اتاق زنجان یکی از جوان ترین اتاق های کشور است. عده ای این شرایط را منتصب به شرایط سنی خود بنده توصیف می کنند. عده ای بر این باور که تعمیم داده شده به بقیه افراد و این دلیلی بوده که افراد جوان جرات و جسارت پیدا کنند تا در عرصه های مختلف حضور داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با توصیف اینکه این اتفاق را کاملا خوشیایند و موثر می دانم، اظهار کرد: افراد با تجربه درای جایگاه بالایی هستند. تجربه آن ها برای ما مهم است. فضای امروزی فهم جدیدی از فضای کسب و کار را می طلبد. دو دهه گذشته به اندازه چهار دهه نسل کسب و کار و مدل های آن تغییر پیدا کرده است و باید همگام با شرایط روز حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به شرایط کسب و کار نوین، خلاقانه و موضوعات روز دنیا توجه کنیم، یادآور شد: در این راستا نیاز به افرادی داریم که این مدل کار را بپذیرند. فهم درستی از آن داشته باشند و مهم تر از این موارد جرات و جسارت این کار را هم داشته باشند.

مهندس جمیلی با تاکید بر اینکه جوانان انگیزه مظاعف دارند که بتوانند مسائل را با شتاب بیشتری دنیال کنند، افزود: جایگاه اتاق زنجان طی سال های اخیر جزو اتاق های ممتاز سراسر کشور بوده است. باید نقش خودمان را در مناسبات ملی و بین المللی تقویت کنیم. ایده های مطرح شده را عملیاتی کنیم. نسلی را برای کسب و کار دهه های آتی تربیت کنیم که مسیر توسعه استان را شتاب بخشند.

وی به تغییر رویکردآموزشی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حوزه آموزش تلاش کرده ایم تا مخاطبان خود را فراتر از اعضای اتاق پوشش دهیم تا جایی که حتی خانواده ها و دانش آموزان و اقشار مختلف نیز تحت پوشش این آموزش ها قرار گرفته اند.

زنجان جزو سه استان کشور در مناسب بودن محیط کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان به پایش های انجام شده پیرامون ارزیابی محیط کسب و کار در استان ها اشاره کرد و گفت: استان زنجان طی چند فصل متوالی از نظر شاخص مناسب بودن فضای کسب و کار جزو سه استان ایده آل کشور است.

وی خاطر نشان کرد: چنین موفقیتی حاصل حرکت مناسب نظام اجرایی در استان و حمایت های مدیران از رویدادهای اقتصادی است که به شکل صحیح در استان اتقاق می افتد.

مهندس جمیلی اظهار داشت: آثار محسوس بهبود محیط کسب و کار در استان زنجان نسبت به استان های دیگر قابل لمس است که در این زمینه می توان به شاخص هایی همچون افزایش مستمر آمار بیمه شدگان اجباری در زنجان اشاره کرد.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر به طور مرتب شمار اعضای اتاق بازرگانی نیز رو به افزایش نهاده که این موضوع نیز به این معنا است که واحدهای جدیدی به واحدهای استان اضافه می شود و تعداد جوازها و پروانه های بهره برداری نیز افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: تکیه بر بخشهای نوین و مبتنی بر دانش بنیاد یکی از برنامه های این اتاق است که با برگزاری سیمینارها و کمیسونها در توسعه آنها نقش ایفا می کنیم.

مهندس جمیلی  درادامه با بیان اینکه امسال اتاق بازرگانی استان در نمایشگاه اربیل عراق حضور داشته است، گفت: ۵ اتاق بازرگانی از سطح کشور در این نمایشگاه حضور داشتند و اتاق بازرگانی استان زنجان یکی از آنها بود که شرکت در این نمایشگاه منجر به نتایج بسیار مفیدی برای استان داشت که جای امیدواری و دلخوشی دارد.

وی سپس از ایجاد سامانه رصد در اتاق بازرگانی استان خبر داد و  یادآور شد: این سامانه به صورت آنی و لحظه ای تصمیمات و رای گیری اعضا را مشخص می کند و علاوه بر آن امکان انتقاد و پیشنهادات را برای مخاطبان را فراهم می­ سازد.

این مسئول در ادامه به فصل ششم از پایش محیط کسب و کار در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حمایتهای معنوی و واقعی از رویدادهای اقتصادی استان به شکل صحیح انجام میشود و هم اکنون نیز استان زنجان جزو سه استان برتر در فضای کسب و کار است.

به گفته وی بیشترین سرمایه گذاری در استان در بخش صنعتی است زیرا شرایط استان و استعداد اهالی در این بخش بیشتر به چشم می خورد و برای افزایش بخش خدمات همکاری دستگاههای مختلف متولی آن از قبیل میراث فرهنگی ،گردشگری و اتاق اصناف و غیره ضروری به نظر میرسد.

مهندس جمیلی اظهار کرد: همه تجارب داخلی و بین المللی حاکی از آن است که آموزش از سنین پایین تاثیرپذیری و بازتاب بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طی تواهم نامه ای که با اداره کل آموزش و پرورش داشتیم؛ آموزشهای اقتصادی پایه به کمک اشکال و فیلمهای تصویری و صوتی توسط اتاق بازرگانی به دانش آموزان منتخب آموزش و پرورش ارائه میشود.

این مسئول تاکید کرد: آموزش اقتصاد به کودکان پیامد خوبی در بر خواهد داشت زیرا علاوه بر تاثیر مثبت به جامعه در سالهای آینده، خانواده های آنان نیز به وسیله فرزندان از این آموزشها آگاه و بهره مند میشوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان با اشاره به رشد صادرات استان در سال گذشته ابزار کرد:  کل صادرات استان توسط ۹۲ شرکت حقیقی و حقوقی غیر دولتی انجام میشود که سال ۹۷  میزان صادرات استانذ زنجان به ۴۶۱ میلیون دلار رسید.

وی گفت: سهم صادرات استان از کل کشور یک درصد بود که سال گذشته با افزایش صادرات به ۱٫۳ درصد رسید.

مهندس جمیلی تاکید کرد: اگراز ارائه عملکرد گذشته اتاق بازرگانی استان زنجان فاصله می‌گیرم اما می‌توان گفت که این اتاق در سال‌های اخیر عملکرد قابل قبولی داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان با اشاره به اینکه مهم‌تر از عملکرد رویکردهادی آتی اتاق بازرگانی است، ادامه داد: انتظارات از اتاق برای برنامه‌های آتی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که کشور در شرایط خاصی سپری می‌کند و تحریم‌های ظالمانه و موجب شده است که شرایط کشور تحت تأثیر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نظم بخشیدن به وضعیت کلان کشور در مورد صنعت تجارت و سایر شاخه‌ها در اولویت است، بیان کرد: وظیفه اتاق بازرگانی به عنوان نماد و پارلمان بخش خصوصی حفظ وضعیت موجود و پیش‌بینی اقدامات برای این شرایط است.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای قانونی اتاق بازرگانی نیز مورد توجه است، گفت: بسیاری از قوانین راهگشا هستند اما کمتر به سراغ آنها رفته‌ایم.

وی با اشاره به نتایج مثبت نمایشگاه اربیل برای استان زنجان بیان کرد: استان زنجان در بین چند اتاق حاضر در این نمایشگاه در وضعیت مطلوب‌‌تری قرار داشته است.

اتاق بازرگانی باشگاه سیاسی نیست

جمیلی در واکنش به خبرهای غیر رسمی در خصوص ورود اعضای اتاق بازرگانی به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی افزود: ریاست اتاق های بازرگانی جزو مشاغلی محسوب می شود که صاحبان آن در موعد مقرر قبل از شروع انتخابات باید کناره گیری می کردند و البته چنین اتقاقی در زنجان رخ نداد.

وی افزود: اتاق بازرگانی باشگاه سیاسی نبوده و فعالان اتاق نیز افراد سیاسی نیستند و تمام تلاش خود را برای دور کردن اتاق بازرگانی از فضای سیاسی کشور انجام می‌دهم.

مهندس جمیلی خاطرنشان کرد: اعضای اتاق بازرگانی زنجان نه قصدی برای مداخله در کارهای سیاسی به نفع خود یا جانبداری از افراد دیگر را دارند و نه اجازه می دهیم ارکان اتاق وارد چنین فضاهایی برای بهره برداری های جناحی و گروهی شوند.

 

 

 

 

 

 

[/vc_column_text]

[/vc_column]
[/vc_row]

Share this post