زندان از زنجان می رود

مهندس بیات منش

زندان از زنجان می رود

میهن نیوز- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از تامین زمین برای احداث زندان در خارج از شهر به مساحت ۳۸ هکتار خبر داد و گفت: این زمین تامین و تخصیص یافته است منتهی برای عملیاتی شدن آن لازم است که سازمان زندان‌ها ضمن پرداخت پول زمین، سایت پلان را هم باید تهیه و ارائه کنند.

مسعود بیات‌منش در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه راه و شهرسازی در سفر ریاست جمهوری و هیأت همراه ۱۳ مصوبه داشته است که برخی از آنها برای اجرایی شدن نیازمند همراهی دیگر ارگان‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه چهار مصوبه از مجموعه ۱۳ مصوبه مربوط به راه‌های ملی بوده است، افزود: محور زنجان- تکاب و زنجان به بیجار یکی از این مصوبات بوده است که از ۲۷ کیلومتر مصوبه ۱۷ کیلومتر آن آسفالت شده است و ۱۰ کیلومتر باقی مانده در محور دندی هم برای آسفالت آماده‌سازی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۰۰ کیلومتر است محور سلطانیه- کبودرآهنگ – همدان در حوزه استان زنجان قرار دارد، افزود: ۷۲ کیلومتر از این محور باید تا پایان فصل کاری ۴۰۲ تکمیل شود و منابع مصوبه آن هم از ماده ۵۶ باید تامین شود در حال طی روند اداری برای واریز است.

بیات‌منش با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه اصلی منجیل به سه راهی طارم مصوب شده است، گفت: این مصوبه برای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ و محل منابع آن نفت، منابع ملی و استانی بوده است که ۴۴ میلیارد تومان تخصیص یافته و پروژه در دست انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای تکمیل محور زنجان به اردبیل در دست انجام است، ولی برای استفاده از این محور باید ادامه آن نیز در اردبیل تکمیل شود.

وی از صدور ماده ۲۳ برای تکمیل کمربندی شمالی شهر زنجان خبر داد و گفت:  مصوبات در کمیسیون راه و شهرسازی سفر مورد نظر مطرح شد و پیگیری آن نیازمند نامه وزیر است تا مجوز صادر شود از طرفی اجرای این مصوبه نیازمند تخصیص پول از طرف دولت نیست ضمن اینکه عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

بیات‌منش با بیان این‌که پنج پروژه هم شامل واحدهای مسکونی و مراکز فرهنگی و ساختمان‌های اداری از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده است، گفت: این پروژه ها که از پروژه‌های راکد بودند در مراحل مختلف جذب اعتبار و عملیات اجرایی قرار دارند و ۹۰ درصد اعتبارات آن هم جذب شده است.

وی از تامین زمین برای احداث زندان در خارج از شهر به مساحت ۳۸ هکتار خبر داد و گفت: این زمین تامین و تخصیص یافته است منتهی برای عملیاتی شدن آن لازم است که سازمان زندان‌ها ضمن پرداخت پول زمین، سایت پلان را هم باید تهیه و ارائه کنند.

بیات‌منش ادامه داد: احداث ۱۴ مدرسه آن هم به صورت مشترک با اداره کل آموزش و پرورش نیز از دیگر مصوبات بود که هفت مدرسه از این مجموعه سهم راه و شهرسازی بوده که چهار مدرسه تا پایان سال تعیین تکلیف و پیمان‌سپاری شده است و برای سه مدرسه دیگر هم در حال پیمان‌سپاری است.

Share this post