سازمان تامین اجتماعی در درآمدها ماهانه یک هزار میلیارد تومان کسری دارد

سازمان تامین اجتماعی در درآمدها ماهانه یک هزار میلیارد تومان کسری دارد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
سازمان تامین اجتماعی در درآمدها ماهانه یک هزار میلیارد تومان کسری دارد
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که طلب‌هایش از محل حق بیمه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است و این یعنی تامین اجتماعی پنج برابر بدهی های خود، طلب دارد.
دکتر مصطفی سالاری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که در محل شرکت ملی ایران ترانسفو برگزار شد، افزود: در روند فعلی، تامین اجتماعی ماهانه ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند که بخش عمده اش حقوق مستمری بگیران و هزینه های بیمارستان ها و مراکز درمانی است.
وی ادامه داد: میزان حق بیمه وصولی تامین اجتماعی از بیمه شدگان، ماهانه ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است، یعنی سازمان تامین اجتماعی ماهانه یک هزار میلیارد تومان در درآمدها کسری دارد.
سالاری افزود: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از این کسری یک هزار میلیارد تومانی از شرکت ها و از محل سرمایه گذاری ها وصول می شود و کماکان ۴۰۰ میلیارد تومان در ماه کسری داریم.
سالاری به روند کاهش کسری درآمدها نسبت به هزینه ها در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: کسری ماهانه سازمان از ۱۵۰۰ میلیارد تومان حدود پنج ماه گذشته، به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم با مجموع اقدامات انجام شده تا ماه بهمن امسال درآمدها و هزینه ها به هم برسند.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از بدهکاران تامین اجتماعی اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که در چنین شرایطی عقلانی نیست که به واحدهای تولیدی برای پرداخت بدهی ها فشار بیاوریم.
سالاری اظهار داشت: حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی امکان وصول دارد ولی به مصلحت مهم تری که مصلحت کشور است باید مهلت بیشتری به بدهکاران بدهیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان ۱۳ هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی در کشور بدهکار است، گفت: علاوه بر این، سازمان حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان نیز به بانک ها بدهی دارد که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن برای بانک رفاه است.
مدیرعامل تامین اجتماعی گفت: این مهم است که پول مراکز درمانی به موقع پرداخت شود چرا که اگر به موقع انجام نشود کیفیت خدمات پایین آمده و به مراکز درمانی هم آسیب وارد می شود.
وی ادامه داد: از این جهت با تفاهمی که با وزارت بهداشت کردیم قرار است از مهرماه امسال در پرداخت بدهی ها عقب نیفتیم و بدهکاری های قبلی را کم کم کاهش دهیم.
سالاری گفت: هم اکنون میان ضریب پشتیبانی( نسبت افراد شاغل به بازنشسته ها) در کشور ۴.۷ است، به این معنی که به ازای هر ۴.۷ نفر شاغل یک بازنشسته در کشور وجود دارد.
وی اظهار داشت: میزان ضریب پشتیبانی در استان زنجان ۶ به ۱ است.
سالاری افزود: اینکه تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان زنجان افزایشی نداشته است نیز نشانه خوبی در اشتغال محسوب می شود.
وی ادامه داد: نسبت منابع به مصارف در حوزه تامین اجتماعی در استان زنجان اینگونه است که حدود ۱۱۰ میلیارد تومان وصولی در ماه وجود دارد ولی میزان هزینه ها ۱۳۵ میلیارد تومان است.
گفتنی است در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان مسائل و مشکلات چند واحد تولیدی وصنعتی بررسی شد و راهکارهایی برای حل مسائل در دستور قرار گرفت.

Share this post