ساعات کاری ادارات و بانک های استان البرز کاهش یافت

ساعات کاری ادارات و بانک های استان البرز کاهش یافت

ساعات کاری ادارات و بانک های استان البرز کاهش یافت/

مدیریت سلیقه ای در خصوص کرونا ممنوع است
جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا از کاهش ساعت ادارات و بانکهای استان با هدف پیشگیری از بیماری کرونا ویروس خبر داد و گفت: بر این اساس ساعات اداری بانکها و دستگاههای اجرایی البرز تا پایان هفته جاری از ساعت ۹ لغایت ۱۲ خواهد بود که از سوی معاونت توسعه و منابع استانداری به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، علی درویش پور با بیان این مطلب در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح کاهش تردد آحاد مختلف مردم در سطح شهر به منظور کنترل در شیوع این بیماری است در این راستا از تمامی شهروندان درخواست می شود تا حد امکان از مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی استان ممانعت بعمل آورند.
وی همچنین در خصوص اجرای این مصوبه تصریح کرد: از مدیران دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود با اتخاذ تمهیدات لازم برای مرخصی زنان باردار، دورکاری و پرسنل دارای مشکلات ریوی اتخاذ شود تا تعداد پرسنل به حداقل ممکن برسد.
درویش پور همچنین تاکید کرد: فعال کردن میز خدمت در ورودی دستگاه های اجرایی و ارائه خدمات مطلوب به مردم می تواند در مواقع ضروری در مراجعه حضوری مردم به دستگاه ها گامی مهم در راستای کنترل این بیماری در سطح استان به شمار رود.
این مسئول ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی البرز و کادر پزشکی و درمانی استان، بر تشکیل کمیته مقابله با کرونا ویروس درتمامی دستگاه های استان، خاطر نشان کرد: مدیریت سلیقه ای در خصوص کرونا ممنوع است در این راستا نظارت مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص پرهیز از برگزاری تجمع ها از قبیل همایش ها و کنگره ها و … نکته قابل تاملی است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: از دیگر مراکز مهم تجمعی که باید مورد توجه قرار گرفته و بصورت مرتب و روزانه ضدعفونی شود فضاهای عمومی شهری از قبیل مبلمان شهری، پادگان ها، زندان ها، مراکز نگهداری از سالمندان است در این راستا سازمان زندان های استان البرز با اتخاذ تدابیری همچون موافقت با مرخصی زندانیان کم خطر می تواند مدیران استان را در کنترل شیوع ویروس کرونا یاری دهد.
درویش پور در ادامه سخنان خود در خصوص تمدید تعطیلی مدارس گفت: این تصمیم باید از سوی ستاد ملی اعلام شود و در حیطه وظایف و اختیارات استان نیست.
تعطیلی قلیان سراها و آرایشگاه های زنانه و کاهش تردد در سطح شهرها از جمله اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است که از سوی معاون استاندار البرز مورد تاکید و توجه قرار گرفت.
تب بازار مواد ضدعفونی در البرز کاهش می یابد
شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز نیز در این نشست با بیان اینکه به دستور استاندار البرز خطوط تولید تعدادی از واحدهای تولیدی البرز به امر تهیه مواد ضدعفونی کننده از قبیل؛ ژل پاک کننده، مواد ضد عفونی کننده و گندزدایی اختصاص یافته است، گفت: با اتخاذ تدابیر اندیشیده شده و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی ظرف امروز و فردا با توزیع گسترده این کالاها در سطح مراکز و داروخانه های استان تب این بازار کاهش یافته و بار روانی آن از دوش مردم برداشته می شود.

Share this post