سرمایه گذاری شستا در افق چهار ساله ۱۰ برابر می شود

سرمایه گذاری شستا در افق چهار ساله ۱۰ برابر می شود

 

آوای میهن نیوز_ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در یک افق چهارساله ۴۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شستا هدف گذاری شده است که نسبت به میزان فعلی سرمایه گذاری ها، ۱۰ برابر افزایش خواهد داشت.

میرهاشم موسوی در سفر یک روزه به زنجان و در آیین افتتاح خط تولید پارچه کیسه هوا( ایربگ) در کارخانه نخ تایر صبا افزود: برای تامین مالی برای تحقق این سرمایه گذاری از طریق ظرفیت های داخلی و بین المللی از جمله ظرفیت توافق همکاری با چین و نیز تعامل با بخش خصوصی خواهد بود.

وی ادامه داد: در شستا زمینه های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد که ما تحقق آن را در استان هایی که دارای ظرفیت بود و از نگاه مدیریتی کم برخوردار هستند، فراهم کردیم.

موسوی گفت: اگر تسهیلگری در استان ها فراهم شود، شستا مانعی برای سرمایه گذاری در آن ها ندارد.

وی با بیان اینکه ارزش اقتصاد کشور به تولید ملی است، اظهار داشت: با همکاری و هم افزایی باید شرایط برای توسعه اشتغال، کارآفرینی را در کشور فراهم کنیم.

موسوی در بخش دیگری از سخنان به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: گزارش دستاوردها در بخش های مختلف یک تکلیف است.

رییس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته است، پیش از انقلاب از حدود ۳۳ میلیون نفر تقرییا ۶ میلیون نفر( ۲۰ درصد از کل جمعیت) تحت پوشش بیمه بودند، ولی پس از انقلاب با افزایش سه و نیم برابری، پوشش بیمه ای به بیش از ۷۰ درصد رسیده که ۵۳ درصد جمعیت زیر چتر تامین اجتماعی هستند و مابقی از سایر صندوق ها خدمات می گیرند.

وی از رشد ۴۰ برابری تعداد مسمتری بگیران تامین اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب در کشور خبر داد و گفت: پیش از انقلاب شمار کل مستمری بگیران کشور ۹۰ هزار نفر بود ولی امروز نزدیک به چهار میلیون نفر در کشور از خدمات مستمری برخوردارند.

موسوی افزود: در حوزه خدمات درمانی پیش از انقلاب ۱۷ مرکز بیمارستانی متعلق به تامین اجتماعی در کشور داشتیم ولی امروز شاهد فعالیت ۷۸ بیمارستان و ۳۰۰ درمانگاه تامین اجتماعی در کشور هستیم.

وی اضافه کرد: امروز تامین اجتماعی به بیش از ۵۰ درصد جامعه از طریق مراکز درمانی، خدمات درمانی ارایه می دهد.

رییس سازمان تامین اجتماعی از بخشودگی بیش از سه هزار میلیارد تومانی جرائم بیمه‌ای تامین اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: نزدیک ۱۵۰ هزار کارگاه در کشور از این فرصت بخشودگی جرایم استفاده کردند.

وی ادامه داد: در خصوص بیکاری ناشی از کرونا نیز برای یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر در هر ماه، بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است‌.

موسوی افزود: در حوزه درمان تامین اجتماعی بیش از پنج هزار میلیارد تومان در خصوص کرونا هزینه شده است.

رییس سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: امیدواریم با عزم ملی، تلاش جهادی به آرمان عدالت که علت موجده انقلاب اسلامی برسیم.

 

Share this post