سه طرح بزرگ و اولویت دار پیش روی استان زنجان

سه طرح بزرگ و اولویت دار پیش روی استان زنجان

استاندار زنجان خبرداد:

سه طرح بزرگ و اولویت دار پیش روی استان زنجان

استاندار زنجان گفت: مهمترین وظیفه مدیران استان جذب منابع ملی و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های دارای اولویت استان است.

به گزارش آوای میهن نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه امسال استان با تبریک آغاز بکار مجلس یازدهم به منتخبان استان گفت: امیدواریم با اتحاد بین مدیران و نمایندگان شاهد جهش خوبی در استان زنجان باشیم و نمایندگان منتخب استان نیز برای این امر اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ و اولویت‌دار استان که برای آن‌ها با هیئت دولت نیز به تفاهم رسیده ایم تا مبالغ طرح‌ها واصل شود و به سرانجام برسد، افزود: یکی از این طرح‌ها که مورد تاکید رییس جمهور نیز قرار دارد، طرح تکمیل و توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان است.

استاندار زنجان دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین و همچنین اجرای طرح سبزه میدان شهر زنجان را دو طرح دیگر اولویت دار استان اعلام کرد که دولت برای تکمیل آنها سهم خود را پرداخت خواهد کرد.

او مهمترین وظیفه مدیران را جذب منابع ملی دانست و تاکید کرد: برای عملیاتی تر شدن این اقدام باید اهرم های کمک کننده بودجه فعال شود.

مدیر عالی اجرایی استان از حضور مدیران بانک‌های کشور در زنجان خبر داد و از مدیران خواست برای آن روز طرح‌های حوزه صنعت و موارد نیازمند تسهیلات را آماده کنند.

حقیقی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد از کاهش اعتبارات حوزه بهداشت و درمان انتقاد کرد و گفت: اگر امروز توفیقاتی در زمینه مدیریت و کنترل کرونا حاصل شده بخاطر تلاش کادر درمانی است و با فعالیت شبانه روزی این گروه و همراهی مردم، استان زنجان به لحاظ ابتلا به کرونا ویروس پیک نزد.

مقام عالی استان با بیان اینکه کرونا از بین نرفته و دارویی برای درمان آن هنوز کشف نشده و همچنان اقدامات درمانی با قوت صورت می گیرد تاکید کرد: افزایش دسترس عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی، تامین زیرساخت حوزه سلامت و از همه مهم‌تر تامین سلامت شاغلان حوزه سلامت و درمان نیازمند اعتبارات مناسب است و باید رییس سازمان برنامه و بودجه در تخصیص اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی تجدید نظر کند.

توجه به طرح‌های نگهداری راه‌ها، اختصاص یک درصد اعتبار ادارات به حوزه ورزش و هزینه کرد اعتبار فروش پسماند در استان از دیگر موارد مطرح شده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان بود.

 

Share this post