سوداگری زمین در زنجان

مهندس شاهین فر

سوداگری زمین در زنجان

میهن نیوز-معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: متاسفانه در شهر زنجان سوداگری زمین وجود دارد و زمین های زیادی وجود دارد که هنوز به مرحله ساخت نرسیده که با تبدیل آنها به مسکن، بازار مسکن در شهر زنجان کنترل می شود.

سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان)، با بیان اینکه ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است، گفت: از این تعداد بیش از ۱۵ هزار واحد در شهر زنجان و مابقی در سایر شهرستانهای استان ساخته می شود.

وی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن بیش از ۴۵ درصد است، ابراز داشت: پروژه های نهضت ملی مسکن در سه سایت شرق، غرب و شمال زنجان اجرا می شود. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: بیشترین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن مربوط به پروژه برکت کوی نصر است که بالای ۷۵ درصد است و پایین ترین پیشرفت مربوط به بخشی از پروژه کوی زیتون در غرب زنجان است چرا که عملیات اجرایی برخی از پروژه ها با فاصله زمانی بیشتری شروع شده و مسائلی همچون تامین زمین، تهیه نقشه و غیره در پایین بودن پیشرفت فیزیکی پروژه ها دخیل بوده است.

شاهین فر،از همکاری و تعامل سازنده نظام مهندسی و شهرداری زنجان با اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص اجرای نهضت  ملی مسکن قدردانی کرد و بیان داشت: امیدواریم این همراهی همچنان تداوم داشته باشد. 

وی با بیان اینکه با تمام توان پیگیر افزایش سقف تسهیلات هستیم،افزود: مکاتبات لازم با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است و در این خصوص از ظرفیت نمایندگان مجلس هم استفاده شده تا نسبت به افزایش سقف تسهیلات در مجلس همراهی و همکاری لازم را مد نظر قرار دهند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه استان زنجان در اجرای نهضت ملی مسکن در سطح کشور جلوتر است، افزود: به صورت پلکانی هر سه ماه بیش از یک هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده می شود و خوشبختانه عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن با قوت در حال اجرا است.

درخواست متقاضیان نسبت به کاهش آورده به جا و درست است

شاهین فر با بیان اینکه درخواست متقاضیان نسبت به کاهش آورده به جا و درست است،افزود: حدود ۲۰ درصد از هزینه ساخت همچون بیمه،مالیات ارزش افزوده و حق ثبت و موارد دیگر شامل حقوق دولتی است که امیدواریم با تلاش نمایندگان مردم در مجلس کاهش این میزان در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در شهر زنجان  سوداگری زمین وجود دارد، بیان داشت: زمین های زیادی در شهر زنجان وجود دارد که هنوز به مرحله ساخت نرسیده است و در این میان با تبدیل این زمین ها به واحد مسکونی،  بازار مسکن کنترل می شود و با تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در سال های پیش رو شاهد کاهش اجاره مسکن خواهیم بود.

Share this post