سپاه مخالف اینترنت و فضای مجازی نیست اما باید مدیریت شود

سپاه مخالف اینترنت و فضای مجازی نیست اما باید مدیریت شود

میهن نیوز- معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار میهن نیوز که پرسید آیا سپاه با اینترنت و فضای مجازی مخالف است؟ اظهارداشت: در زمان حاضر متاسفانه فضای مجازی را طوری بارآورده اند که کسی جرأت نکند در آن از دستاوردهای انقلاب اسلامی بگوید و دفاع کند.
سردار رمضان شریف در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین علیه السلام و تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه در بحث صیانت، متاسفانه فضای بحث ها سیاسی شده  است، افزود:  اینترنت و وسایل ارتباطی، ابزار هستند، با ابزار کسی نمی تواند مخالف باشد.
وی با طرح این سوال که جمهوری اسلامی از چی می ترسد که بخواهد اینترنت را محدود کند افزود:، جمهوری اسلامی حرف برای گفتن دارد چرا که نظام در این ۴۰ سال نه تنها قابل دفاع بلکه قابل افتخار هم هست.
سردار شریف تصریح کرد: در اروپا هم بچه ها مجاز نیستند بدون حضور والدین پای اینترنت به همه سایت ها و شبکه ها دسترسی داشته باشند اما در ایران فضایی را ایجاد کرده ایم که یک بچه ۵ساله هم می تواند وارد آن شود.
وی با بیان اینکه با تکنولوژی سر جنگ نباید داشت، تاکید کرد: باید تلاش نماییم همه ابزارهای اطلاع رسانی را به خدمت بگیریم و ازبستری استفاده شود که اهرمش هم دست خودتان باشد و شما یک مختصر توانی هم برای مدیریت در آن مجموعه داشته باشید.  
معاون روابط عمومی سپاه افزود: این فضا، در زمان حاضر فضای عجیب و غریبی شده است، لذا ما باید در این شرایط  شهید همت و شهید سلیمانی زمان حاضر خود را در بین اصحاب قلم و رسانه پیدا کنیم.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از نظر نظامی و دفاعی در معرض هجمه خاصی نیست، چون دشمن می داند اگر بخواهد قدمی بردارد با چه واکنشی مواجه می شود برای همین تلاشش را گذاشته تا در افکار عمومی یک هجمه سازماندهی شده ای را شکل دهد و امید را از مردم و جوانان ما بگیرد.
وی با بیان اینکه کشورها و جوامع به امید زنده اند، گفت: ما منکر برخی از مشکلات در کشور نیستیم اما این مشکلات با مشکلات و مسائل قبلی ما قابل قیاس نیست. اینها اصلا مشکل به حساب نمی آید. در زمان جنگ چند استان کشور در اشغال ارتش تا بن دندان مسلح حزب بعث بود، شهرها موشک باران می شد و بسیجیان با دستان خالی به مقابله می رفتند، آن روزها می توانستیم  بگوییم مشکل هست ولی امروز به فضل الهی شرایط ما قابل مقایسه با دوران گام اول انقلاب نیست، گام دوم انقلاب، گام جهش ما و به زمین نشستن دشمن است.
سخنگوی سپاه با بیان اینکه با زبان آمار و ارقام باید به انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت، افزود: متاسفانه در دو ماه تابستان به طور متوسط روزی ۸۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود، اگر این مسافرت ها، رفاه نیست پس چیست؟، ملت ایران همه اش هم تا کمر در سطل آشغال آویزان نیستند، رسانه های غربی به ما توهین می کنند، تصویری که رسانه هایی مثل ایران اینترنشنال و بی بی سی و صدای آمریکا از ما می سازد، تصویر تحقیر کننده ای است.
سردار شریف ادامه داد: امروز اگر به روستاهای خوش آب و هوای کشور بروید، آدم حیرت می کند که چه ساختمان هایی ساختند، اگر این رفاه نیست پس چیست؟
وی ادامه داد: مشکلاتی هم در زمینه توزیع، بی عدالتی و نا عدالتی داریم و کسی منکر این نیست که با آرمان هایی که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند، فاصله داریم؛ ولی ایران، کشور ثروتمند و قدرتمندی است و آنقدر هم ما ملت آشفته و گرفتاری نیستیم که رسانه های بیگانه تصویرسازی می کنند.
معاون روابط عمومی سپاه پاسداران با بیان اینکه دعواهای سیاسی در آستانه انتخابات ها، باعث شده پیام بدی از کشور به بیرون منتقل شود،  تصریح کرد: باید تلاش کنیم منافع ملی کشور را در نظر بگیریم و به مفهوم واقعی پاسدار حرمت خون شهدا باشیم.
وی افزود: پیام هایی که تصویر نادرستی از کشور منعکس می کنند، عمدتا توسط کسانی تولید می شود که در عرصه امنیت و نظامی شکست خورده ا ند و همان هایی هستند که امروز در آلبانی نشسته اند و با کامپیوترهای متعدد، با پمپاژ کردن پیام ها تلاش می کنند یأس و ناامیدی را به جامعه ما تزریق کنند.
وی با بیان اینکه هیچ جامعه ای با ناامیدی پیشرفت نمی کند، اظهار داشت: امید جامعه را زنده می کند نه امید واهی؛ هر مقطع انقلاب برای تداوم مرحله بعد، امید بخش است، ما در انعکاس دستاوردهای انقلاب هیچ کمبودی نداریم و هیچ نیازی هم به اغراق نیست، اینقدر مولفه های قدرت برای پردازش وجود دارد که نیاز به هیچ غلوی نیست و اینقدر سوژه برای رسوا کردن دشمن هست  که هیچ نیازی به دروغ نیست.
وی با تاکید بر اینکه منفورترین سازمان در نزد مردم ایران منافقین هستند گفت: این سازمان جهنمی ۱۷ هزار انسان بی گناه از مسئول و غیر مسئول را در کشور به شهادت رساندند بعد الان راست راست در پارلمان های اروپایی قدم می زنند و علیه جمهوری اسلامی سخن می گویند.الان که اینها کاری از دستشان بر نمی آید اما میلیون ها پیام منتشر می کنند لذا ما باید هوشیار باشیم.
هجمه به شهید مدافع حرم آورده ای برای کسی ندارد
معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از آنجا که اراده الهی با این نظام است، تا زمانی که مردم این کشور پایبند قرآن و احکام الهی و پشتیبان ولایت فقیه هستند، به این نظام آسیبی نمی رسد، برخی بیخود خودشان را معطل کرده اند.  
سردار شریف افزود: اینکه شما به یک شهید مدافع حرم جسارت بکنید، برای شما آورده ای ندارد، آن هم شهیدی که ۴۰ سال در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی جان و همه هستی خود را تقدیم کرده است.
وی اظهار اشت: اشتباه می کنند کسانی که تصور می کنند اگر به مقدسات ملت توهین کردند، برجسته می شوند، چه کسی می آید در ایام عاشورا به یک سردار عاشورایی کشور جسارت کند، غیر از آدم های عقده ای، جاهل و آدم هایی که به هر قیمت شده می خواهند خودشان را به نهایت درجه جهنم متصل کنند.
سردار شریف گفت: دقت کنیم چکار می کنیم و کجاییم، عاشورا فرصتی است که ما حسینی بودن و یا  یزیدی بودن خودمان را مشخص کنیم. پیام حداقلی عاشورا در هر سال این است که ببینیم کجا ایستاده ایم و در جبهه چه کسی شمشیر و قلم می زنیم.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در ادامه با بیان اینکه سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه وظیفه حفظ و حراست از سازمان را برعهده دارد، گفت: اگر دشمن توانسته بود نفوذی را صورت بدهد امکان نداشت امروز ما به قدرت پهبادی، موشکی  برسیم و با  قدرت سازمان اطلاعات در داخل و خارج به اهدفمان برسیم.
سردار شریف افزود:شاخص اینکه دشمن در سپاه نفوذ دارد یا ندارد، میزان موفقیت سپاه است. اما اینکه یک افسر سپاه را دشمن شناسایی و ۲ نفر از اراذل و اوباش برای ترورش اجیر کردند، چندان موفقیتی برای آنها نیست هرچند نمی خواهیم بگوییم این اتفاق، اتفاق کم اهمیتی بود، اما پاسداران جدای از عموم مردم که زندگی نمی کنند.
وی تصریح کرد: دشمن نفوذی به مفهومی که نظامیان از آن داریم، در اطلاعات و مجموعه سپاه ندارد 
سردار شریف با بیان اینکه ترورها بیان کننده قدرت اسراییل نیست، افزود: ما حتما این مختصر رفتارهای ایذایی اسراییلی هارا جمع کردیم و می کنیم. اسراییلی ها به شدت آسیب پذیر  و در هراس قرار دارند.
وی ادامه داد: اسراییلی ها در عراق به تأسیسات آنها ضربه زدنداما هرگز قادر نیستند خللی در اصل ماجرای دانش هسته ای کشور به وجود بیاورند، علاوه بر استحکاماتی که مثال زدنی است، آنها با هوش و استعداد ایرانی طرف هستند.
وی ادامه داد: اسرائیلی ها اگر می توانستند ضربه ای به فعالیت هسته ای ایران بزنند، رجز نمی خواندند، اگر اقدامی نمی کنند ناشی از قدرت جمهوری اسلامی و قدرت مقابله به مثل ملت ماست.
رسانه معاند تلاش می کنند تا مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
سردار شریف در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  بخش عمده ای از تولیدات رسانه ای رسانه ای با این رویکرد است که تلاش می کنند بگویند که جمهوری اسلامی برای مردم آورده ای نداشته است وتلاش می کنند قبل از انقلاب را برجسته کنند.
وی افزود: همچنین این رسانه ها تلاش می کنند شرایط موجود کشور را بحرانی جلوه دهند تا به واسطه آن ایجاد حس ناامیدی نسبت به آینده در مردم ایجاد کنند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پادزهر این هجمه رسانه ای، تشریح و تبیین شرایط گذشته و امروز است، اگر می توانستیم میزان و ابستگی رژیم شاهنشاهی را نشان بدهیم، امروز دیگر رسانه ها نمی توانستند رژیم گذشته را برجسته کنند. ما در این حوزه کم کاری ۴۰ ساله ای را شاهد هستیم.

Share this post