سیستم کشور صادرات محور و تولیدمحور نیست

سیستم کشور صادرات محور و تولیدمحور نیست

 آوای میهن نیوز:دیدار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان و محسن افشارچی استاندار زنجان با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شد.

استاندار زنجان در این جلسه با بیان اینکه مشکلات کشور ما فرهنگِ کاری و نگاه به مسایل است، اظهار کرد:ساختار مدیریتی کشور بر مبنای نفت شکل گرفته و در این ساختار به مجموعه بخش خصوصی نیازی احساس نشده است و بر این مبنا مقید به انجام کارها در زمان معین نشده‌ایم.

محسن افشارچی تصریح کرد: نگاه به سرمایه گذاری بخش خصوصی از زاویه منفعت شخصی بوده درحالیکه بهره سرمایه گذاری بخش خصوصی عاید کل کشور می‌شود.

 استاندار زنجان با بیان اینکه سیستم کشور صادرات محور و تولیدمحور نیست و در این سیستم قوانین وضع شده نیز آنگونه که باید کمک حال سرمایه گذار نیست، تصریح کرد: حل بسیاری از موضوعات تنها با تلنگر و اقدامی جزئی امکان پذیر است.

وی مفهوم فرهنگی شکل گرفته مبنی بر عدم نیاز دولت یا حکمرانان به تولید ثروت و بخش خصوصی را مشکل بزرگی دانست که باید حل شود و یادآورشد: حل این مشکل باید از بالا به پایین باشد و رهبر فرزانه انقلاب از سالها پیش از تولید و رفع موانع آن سخن می گویند که رده های پایین نیز باید این مسله را نقطه هدف خود قرار دهند تا اهداف ترسیم شده محقق شود.

افشارچی ادامه داد: زنجان در سطح کشور به عنوان استان مقتدری ظاهر نشده است تا بتواند حق و حقوق خود را آنگونه که شایسته است بگیرد، به همین منظور پروژه هایی را با نمایندگان استان تعریف خواهیم کرد تا در سطح کلان تاثیرگذاری خود را بالا ببریم.

وی با تاکید بر شناسایی و رفع موانع موجود بر سرراه رشد و توسعه استان، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ امور به صورت جدی و همچنین جرات دادن به زیرمجموعه بسیاری از مسایل پیش رو حل خواهد شد.

افشارچی در پایان سخنان خود کمک گرفتن از بخش خصوصی برای ایجاد زیرساختهای منطقه ویژه اقتصادی، آماده سازی مرکز آماد و پشتیبانی، فعال سازی فرودگاه زنجان، پایانه صادراتی، بازارچه های تخصصی، مدیریت تشکیل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت و افتتاح دفتر وزارت امور خارجه را از اولویت های کاری استان عنوان کرد./ اتاق بازرگانی زنجان

Share this post