سیل اخیر  ۱۶۹ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی زنجان خسارت وارد کرد

مهندس کرامتی

سیل اخیر  ۱۶۹ میلیارد تومان به محصولات کشاورزی زنجان خسارت وارد کرد

میهن نیوز – مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: پس از جمع بندی نهایی میزان خسارت ناشی از وقوع سیل در برخی نقاط این استان ۱۶۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

مهندس صفی الله کرامتی در گفت و گو  با خبرنگار ما افزود: جاری شدن سیل طی روزهای اخیر در استان زنجان به محصولات زراعی از جمله گندم، نخود، عدس، لوبیا، ذرت و در سبزی و صیفی‌جات از جمله سبزی، گوجه‌فرنگی، سیب͏‌زمینی، هندوانه، خیار، پیاز و در باغات به محصولات انگور، گلابی، گردو، بادام، هلو و دیگر محصولات خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارد شده توسط تگرگ بوده است، افزود: میزان خسارت برآورد شده است که اداره͏‌کل جهادکشاورزی استان زنجان گزارش خسارت͏‌ها را جمع͏‌بندی می͏‌کند تا بر اساس قانون برای خسارت‌دیده͏‌ها تصمیم͏‌گیری شود.

این مسوول بیشترین خسارات وارده شده را مربوط  به محصولات شهرستان ایجرود عنوان کرد و گفت: پس از آن شهرستان خدابنده در رتبه بعدی قرار دارد که این وضعیت در سایر شهرستان های استان هم به میزان کمتری وجود داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با تاکید بر اینکه خسارت‌دیدگان از سیل در استان زنجان باید بیمه داشته باشند، افزود: خوشبختانه در هفته جاری در استان زنجان وضعیت بحرانی نداریم و می‌توان گفت از شرایط اضطراری خارج شده ایم.

Share this post