ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت در زنجان آغازشد

ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت در زنجان آغازشد

آوای میهن نیوز -مهران حبیبی: ششمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت برای سومین بار به میزبانی استان زنجان با حضور برخی از مسوولان و هنرمندان استانهای قزوین ،آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی واردبیل آغاز شد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در افتتاح این جشنواره با تاکید براینکه زنجانی ها همواره هنر دوست بوده و هستند اظهار داشت:سومین بار است که این جشنواره به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود واین موضوع نشان دهنده هنر دوست بودن زنجانی‌های عزیز است و توجه جدی به افراد هنرمند دارای معلولیت نیز از سوی جامعه و خانواده این عزیزان است.

حسینی افزود:برگزاری چنین جشنوارهایی باعث می شود افراد دارای معلولیت بتوانند خواسته و توان خود را با زبان تئاتر به منصه ظهور برسانند و لذا امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره هایی بتوانیم مسیر ارتقا و انگیزش افراد دارای معلولیت را افزایش دهیم.

این مسوول با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت توانمندی‌های بسیاری دارند ادامه داد:جامعه باید در راستای شناساندن توانمندی‌های افراد دارای معلولیت گام بردارد.

وی گفت:۹۱ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که در این جشنواره ۱۵ اثر انتخابی به روی صحنه خواهند رفت.

به گفته حسینی هدف از برگزاری جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت نشان دادن توانمندی های این افراد است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در پایان گفت:افراد دارای معلولیت هیچ توانمندی کمتر از افراد عادی ندارند لذا باید به این افراد اهمیت داد.

به گزارش آوای میهن نیوز، این جشنواره با حضور هنرمندان دارای معلولیت از استان های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و اردبیل و با داوری دکترحمید کاکاسلطانی کارگردان، بازیگر سینما ، دکترقطب الدین صادقی نویسنده، کار گردان و مدرس تئاتر، دکترهما جدی کار کارگردان و مدرس نمایش عروسکی برگزار می شود.

Share this post