شمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزایشی شد

کرونا

شمار مبتلایان به کرونا در زنجان افزایشی شد

 

میهن نیوز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به ۱۵۸ هزارو ۹۴۶ نفر رسید و روز گذشته نیز ۱۸ مورد مثبت، ثبت شد.

دکتر مشهود تقلیو در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون ۶ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ نیز در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در مجموع شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری پس از مدتها به رقم یکهزار و ۹۱۵ نفر رسید.

وی اضافه کرد: هر چند  استان همانند روزهایی گذشته مورد فوتی کرونایی  نداشت اما روند افزایشی مبتلایان سرپایی زنگ خطر بازگشت دوباره بیماری را به صدا در آورده  که در این ارتباط رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری است.

این مسوول تاکید کرد: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها متغیر است، هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند وضعیت نامطلوبی را رقم بزند.

تقیلو خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری و تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی۱۷۳ هزارو ۲۸۷ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: طبق گزارش های اعلام شده تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به ۱۴ هزارو ۳۶۲ نفر در استان زنجان رسیده است که ۱۲ هزارو ۴۴۶ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

وی خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی و همچنین مشکوک به ۳۹ هزارو ۵۹۸ نفر رسیده است.

Share this post