شهر در تاریکی است /پروژه های شهری با تصمیم مردم اجرایی خواهد شد

دکتر فیروز فر

شهر در تاریکی است /پروژه های شهری با تصمیم مردم اجرایی خواهد شد

آوای میهن نیوز_شهردار زنجان با انتقاد از عدم روشنایی  برخی از معابر و  خیابان‌های اصلی شهر زنجان اظهار داشت: به دلیل اینکه روشنایی برخی از معابر در خیابان ها دارای اشکال است زیبایی شهر نیز شب ها زیر سوال می رود  وعملا شهر در تاریکی است که لازم است شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

علیرضا فیروزفر در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: وضعیت عدم روشنایی  برخی از معابر و  خیابان‌های اصلی شهر زنجان قابل قبول نیست  که در این زمینه و به منظور اصلاح سیستم روشنایی یک تولید کننده بومی برای جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف با لامپ‌های فعلی اعلام آمادگی کرده است که در صورت همکاری شرکت برق این اقدام به صورت رایگان در یکی از پارک‌های شهر انجام  خواهد شد.

این مسوول شهری سپس با ارائه گزارشی از روند فعالیت های شهرداری اضافه کرد :برای کف سازی بازار مسگرهای پایین ۴ میلیارد تومان هزینه شده است که در این راستا رضایتمندی کسبه و بازاریان را در پی داشت.

پس از این تمام پروژه‌های شهری با تصمیم مردم به اجرا در خواهد آمد

وی تصریح کرد: در خصوص تردد وسایل نقلیه اهالی و بازاریان و کسبه  این منطقه هر کدام نظر خاص خود را دارند که در این راستا عده ای از اهالی محدودیت تردد، عده ای مسدود شدن مسیر ها و عده ای نیز آزاد شدن تردد ها را مطرح می نمایندکه در این زمینه از هیئت امنای بازار درخواست کرده‌ایم که طی جلسه ای به اجماع برسند و بگویند انتظارشان از شهرداری چیست، چرا که پس از این تمام پروژه‌های شهری با تصمیم مردم به اجرا در خواهد آمد.

فیروزفر با انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی ادامه داد: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی همکاری مناسبی در راستای پروژه هایی که مربوط به این اداره کل است و شهرداری به تنهایی در حال انجام این پروژه هاست  ندارد لذا انتظار داریم این ارگان به صورت جدی تر در پروژه‌ها شرکت نماید اگرچه کم کاری صورت گرفته باعث نمی شود که شهرداری پروژه های خود را تعطیل نماید اما ارگان های دیگر نیز وظایفی دارند که باید به آنها عمل نمایند.

شهردار مرکز استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه برای کف سازی بازار بالا نیز از استانداردهای لازم استفاده خواهد شد گفت: در این زمینه منتظریم تا شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در خصوص شبکه برق بازار تعیین تکلیف کند چرا که پس از کف سازی اجازه نخواهیم داد که کنده کاری ها بار دیگر به بازار لطمه وارد کند.

فیروزفر تصریح کرد: سعی می کنیم در حداقل زمان ممکن این پروژه نیز عملیاتی شود و اگر همکاری ارگان های دیگر مستمر باشد میتوان در این زمینه به پیشرفت های قابل توجهی دست خواهیم یافت.

این مسئول شهری سپس به روکش آسفالت برخی از خیابان ها و معابر شهر نیز اشاره کرد و افزود: روکش آسفالت مستلزم یک زمان غیر رسوبی  و یک هوای پایدار است و چون در این مدت شرایط پایدار نبود است کار انجام نشد، اما قرارداد پیمانکار آماده است و توافق نهایی نیز انجام شده است و همچنین در حال طی مراحلی هستیم که قرارداد دوم نیز به امضا برسد.

وی یادآور شد: در روکش آسفالت سعی کردیم که سرعت و کیفیت را با یکدیگر در پروژه ها اجرا نماییم که در این زمینه دستگاه نظارت شهرداری و همچنین کنترل نامحسوس برای آسفالت ریزی برنامه ریزی شده است که امیدواریم بتوانیم خیابانهایی با کیفیت آسفالت بهتری داشته باشیم.

شهردار زنجان سپس به پروژه بازگشایی پادگان اشاره کرد و گفت: تمام سعی ما این بود که در سوم خرداد معبر پادگان بازگشایی شود و ما به دلیل برخی از مسائل اتمام پروژه به پایان خرداد خواهد رسید که در حال حاضر جدول گذاری رفوژ وسط این پروژه به اتمام رسیده است .

شهردار زنجان در پاسخ به سوال یکی از اعضا درباره انبار اجراییات شهرداری که از وسایل ساخت و سازهای مردمی توقیف شده انباشته است توضیح داد وافزود: : شهرداری قانونا این وسایل را از مردم گرفته است و متاسفانه برخی از اینها مجهول‌المالک هستند و ما استفتاء شرعی کردیم تا هفته آینده تعیین تکلیف شود و در خصوص موارد اجرائیات نیز در حال بازسازی و بازتعریف حوزه اجرائیات شهرداری هستیم که بدنه این واحد باید تقویت گردد لذا در این راستا نیروهای متخصصی را شناسایی و به بدنه اضافه خواهیم کرد و همچنین در تعامل با نظام مهندسی هستیم تا در خصوص ساخت و سازها گزارشات را سریعتر به شهرداری اعلام نمایند چراکه ساخت‌ و سازها باید براساس طرح تفصیلی باشد و انحراف از بنا و صدور مجوز در گذشته توسط شهرداری، دلیلی برای انجام یا ادامه تخلف نیست.

Share this post