شهید سردار سلیمانی، الگویی کم نظیر در خدمت به مردم و انقلاب

شهید سردار سلیمانی، الگویی کم نظیر در خدمت به مردم و انقلاب

 

آوای میهن نیوز – سه سال از شهادت سردار دل ها،سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد، مردی که با وجود مدارج عالی نظامی مانند سربازی بی نام و نشان به مجاهدت می پرداخت و او را به حق باید الگویی کم نظیر برای خدمت به مردم و انقلاب معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده ای بدون مرز و خستگی ناپذیر بود که ذره ای از سال های عمرش را صرف پشت میز نشینی و مدیریت اتاق فرمانی نگذراند و همواره پیش از همه در خط اول دفاع از حریم ولایت و مقابله با تفکیری ها و مستکبران بود.

سردار دل ها چتر مهربانی اش را بر سر همگان می گستراند و برای او فرقی نمی کرد طرف مقابلش از چه قومی و جناح و جریانی است، او به معنای واقعی کلمه یک مجاهد در راه خدا بود که بصیرت، دین داری، ولایت مداری و مردم داری اش شهره خاص و عام بود.

در ایام سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام و مکتب ساز، فرصت را برای تبیین شخصیت این مرد بزرگ باید غنیمت شمرد، مردی که او را باید یک الگوی کم نظیر در خدمت به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و جامعه اسلامی معرفی کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) قزوین به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی با چندتن از مسوولان در رابطه با ویژگی های شخصیتی ایشان به گفت و گو پرداخته است.

شهید سلیمانی مالک اشتر زمانه ما بود

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین یاد و خاطره شهید سلیمانی را گرامی داشت و گفت: شهید سلیمانی را باید مالک اشتر زمانه ما نام برد چرا که در ولایت مداری و تبیعت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی شهره خاص و عام بود.

سردار پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی از شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی کم نظیر در خدمت به انقلاب و مردم نام برد و گفت: فکر و ذهن شهید سلیمانی خدمت به نظام و جامعه اسلامی بود و در این راه خستگی نمی شناخت.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) با بیان اینکه سردار سلیمانی با فعالیت های خود وحدت می آفرید،اظهار داشت: او با ویژگی های شخصیتی خود توانست مردم منطقه را بر ضد استکبار و جریان تکفیر همراه کرد و بسیج مردمی را در کشورهای مقاومت اسلامی پایه ریزی کرد.

سردار رفیعی آتانی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی امروز در کشورهای اسلامی نیز نفوذ و بروز و ظهور پیدا کرده و در حال تقویت است، گفت: دشمن با نام شهید سلیمانی مشکل ندارد بلکه با مکتب و جریانی که از او برخواسته واهمه دارد.

وی تاکید کرد: ویژگی دیگر مکتب شهید سلیمانی این است که در زمان خاص محدوده نشده است در صورتی که تصور دشمن این نبود اما شاهد بودیم که پس از شهادت سردار هم اتفاقات بسیاری به سود جریان مقاومت اسلامی رخ داد و ایشان به یک شخصیت جریان ساز تبدیل شدند که هیمنه آمریکا و اسرائیل را به خطر انداخته است.

مهارت بالای شهید سلیمانی در ارتباط و تعامل با نسل جوان

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین با اشاره به ویژگی های سردار سلیمانی گفت: شهادت کمترین حق سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

حمیدرضا مشهدی افزود:در طول جنگ تحمیلی و پس از آن سرداران بزرگی شهید شدند اما مقام معظم رهبری تنها برای شهید سلیمانی از واژه مکتب استفاده کردند.

وی افزود: گاهی شاهد جریانات سیاسی در دنیا هستیم که وابسته به یک فرد است و پس از مرگ شخص آن جریان از بین می‌رود اما مکتب یعنی عدم وابستگی یه یک فرد به طوری که پس از فوت هم نام فرد سبب جاری بودن جریان‌های قبل باشد که در مورد شهید سلیمانی شاهد بودیم پس از شهادت ایشان این جریان نه تنها کم رنگ نشد بلکه تقویت هم شد.

مشهدی تاکید کرد: جریان‌هایی که توسط شهید سلیمانی ایجاد شده بود بعد از شهادت این شهید بزرگوار پررنگ تر شد و باید اذعان کرد سردار سلیمانی در زمان حیات زیر ساخت‌هایی ایجاد کرد که در سال‌های آینده شاهد نتایج موثر آن خواهیم بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتبی جهان شمول است چراکه مکتب یک تفکر است و این تفکر وابسته به یک فضای جغرافیایی نیست و عام و جهان شمول است ، در همین رابطه باید اذعان کرد حتی در جهان مقاومت از جمله یمن، عراق و سوریه ارادت مردم به شهید سلیمانی بیشتر از کشور ما است.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین خاطرنشان کرد: در خصوص مکتب سردار سلیمانی شخصیت چند جانبه‌ این شهید بزرگوار مطرح است؛ ما در جنگ‌ فرماندهان بزرگی را از دست دادیم ولی ویژگی‌های سردار سلیمانی منحصر بفرد بود به طوری که همانند ائمه معصومین(ع) ایشان دارای تمام ویژگی‌های خوب بود.

وی به مردم داری شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: زمانی که به رفتارهای شهید سلیمانی دقت می‌کنیم می‌بینیم که در زادگاهش یعنی کرمان به جنوب شهر سرکشی می‌کرد در صورتی که با سران دنیا هم نشین بود اما همواره خود را از مردم می دانست.

مشهدی اضافه کرد: در روزهای آخر حیات شهید سلیمانی دشمنان قصد داشتند در خصوص ایشان شبهه ایجاد کنند و می‌گفتند چرا او پست نمی‌گیرد و یا کاندید نمی‌شود اما شاهد بودیم که شهید سلیمانی درگیر چنین مسایلی نبود و تا لحظه آخر حیاتش فقط بر پیروی از ولایت فقیه و خدمت به مردم تاکید داشت.

وی اذعان کرد: شهید سلیمانی در موضوع توجه به خانواده، فرهنگ، هنر و قدرت سخنوری به شدت قوی بودند و در فنون مذاکره و برنده شدن در مقابل دشمن نیز مهارت داشتند که چنین صفاتی کمتر در مورد یک شخص جمع می شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: موضوعی که شهید سلیمانی را در قلب مردم و جوانان جا داد قدرت تعامل با نسل جوان و جدید بود که در تشییع پیکر ایشان نیز شاهد حضور بی‌نظیر اقشار مختلف بودیم.

وی به محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم اشاره کرد و اظهار داشت: شهید سلیمانی با مجموعه ویژگی‌های اخلاقی و روحیه مدیریتی که به تبعیت از مقام معظم رهبری داشتند سبب شد تا به عنوان مکتب ماندگار شوند.

مشهدی تاکید کرد: شهادت آرزوی حاج قاسم بود و اگر غیر این اتفاق می‌افتاد در حق ایشان جفا بود، حتی حق شهید سلیمانی این بود که بزرگترین تروریسم‌های دنیا اعلام کنند که دستور ترور را صادر کرده‌اند چراکه این شهید دارای عظمت‌های بسیاری بودند و باید دنیا او را از این طریق بیشتر می شناخت.

به راستی شخصیت شهید قاسم سلیمانی تنها در میادین جنگ خلاصه نمی شود، بلکه گسترۀ شخصیت و اثرگذاری اش در ابعاد گوناگون نمود پیدا کرد.

ولایت پذیری و ولایت باوری از ویژگی های بارز شخصیتی شهید سلیمانی

رییس بسیج رسانه استان قزوین نیز اشاره به اینکه سردار سلیمانی جان فدای مردم بود، گفت: ولایت پذیری و ولایت باوری از مشخصه های اصلی شهید سلیمانی بود.

محمد کشاورز افزود: بی شک شهید سردار سلیمانی یک قهرمان ملی است، قاسم سلیمانی یک مکتب، نماد شجاعت، اهل جهاد در راه خدا، قهرمان دفاع از حقوق بشر، ولایت مدار با اخلاص، جسور، دیپلمات، دشمن‌شناس، موقعیت‌شناس و استاد اخلاق و مدیر بحران بود.

وی اظهار داشت: حاج‌قاسم سلیمانی شخصیتی در تراز تمدن اسلامی و یک شخصیت فراملی است که به هیچ گروه سیاسی و جناحی وابسته نیست.

کشاورز تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان یک اسطوره، با رفتار و کردار خود مفاهیم نویی به جهان اسلام و بشریت معرفی کرد و اگر کسی بخواهد به آن رفتار و کردار اشاره کند باید به مکتب و اندیشه‌ای که حاج‌قاسم سلیمانی را تربیت کرده است، اشاره کند.

رییس بسیج رسانه استان قزوین تاکید کرد: ما باید بدانیم هر کجا با تفکر امامین انقلاب ورود پیدا کنیم قطعا موفق میدان خواهیم بود.

این مسوول تصریح کرد: ترور حاج‌قاسم سلیمانی تنها یک ترور جسمی نبود، بلکه آمریکا به دنبال ترور اندیشه و مکتب حاج‌قاسم سلیمانی بود که در رسیدن به این هدف دچار اشتباه محاسباتی شد چرا که با شهید کردن سردار سلیمانی، راه و اهداف این شهادت در جامعه بیشتر تبلور یافت.

وی در ادامه به رسالت رسانه ها برای ترویج معارف و تبیین شخصیت حاج قاسم اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها برای مبارزه با دشمنان باید با جهاد تبیین و تشکیل جبهه مقاومت از اندیشه حاج‌قاسم دفاع و با دیکتاتوری رسانه‌های غرب و جریان تحریف مقابله کنند.

رییس بسیج رسانه استان قزوین عنوان کرد: امپریالیسم رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد که نام حاج‌قاسم سلیمانی در رسانه‌ها بماند و جریان رسانه‌ای کشور موظف است که برای به یاد ماندن این نام و مکتب تلاش کند.

کشاورز ادامه داد: هم اکنون ما در جنگ روایتگری درباره مکتب حاج‌قاسم سلیمانی قرار داریم و در این جنگ باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا جریان هماهنگ رسانه‌ای در مقابل جریان سلطه در منطقه را هدایت و رهبری کنیم.

کشاورز با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مدیر مسئول رسانه‌ای در کرمان بود، تصریح کرد: اهالی رسانه که افتخار دارند شهید سلیمانی از جنس آنها بوده باید تبیین مؤلفه‌های این مکتب جهادی، جهانی و تمدن ساز، جامعه را به شکل مناسب با راه و هدف حاج قاسم آشنا کنند و به جنبه های مختلف شخصیتی وی از جمله در برخورد با اقشار مختلف مردم، فرماندهی مقتدر و مهربان در جبهه های حق علیه باطل، وحدت آفرینی و ولایت پذیری بپردازند، البته رسانه ها باید توجه داشته باشند به قول مقام معظم رهبری نباید بگونه‌ای سخن گفت و عمل کرد که تصور شود خصوصیات سردار سلیمانی ماورایی و دست نیافتنی است.

Share this post