ضریب تبدیل آب به درآمد را در استان باید ارتقاء دهیم

اعلایی استاندار قزوین

ضریب تبدیل آب به درآمد را در استان باید ارتقاء دهیم

 

لایحه بودجه سال آینده از تغییرات ماهوی برخوردار است/

نظام ما در عین مظلومیت کاملا مقتدرانه،قوی، سرزنده و چالاک تا رسیدن به غایت هدف خود حرکت می کند

آوای میهن نیوز-استاندار قزوین با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده کشور از تغییرات ماهوی برخوردار است،گفت: در دولت سیزدهم بودجه در دستور جدی تغییر قرار می گیرد،ردیف ها کاهش یافته و شاخص کلی،عمومی ،اثرگذار و بومی را که منجر به رشد اقتصادی می گردد،تعریف می کند.

محمد مهدی اعلایی در نشست شورای اداری شهرستان بویین زهرا افزود: دولت سیزدهم برای نخستین بار در تاریخ بودجه ای کشور، اولویت بندی ها را به شکل هوشمندانه پیگیری و دنبال می کند.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه نظام و انقلاب ما در اوج اقتدار قرار دارد و به برکت خون شهدا و هدایت های داهیانه امام راحل و اکنون مقام معظم رهبری پرصلابت به مسیر عزتمند خود ادامه می دهد،افزود: این در حالی است که دشمنان از ابتدای انقلاب علیه این انقلاب توطئه چیدند و حتی اظهار می کردند که این نظام ۴۰ سالگی خودش را نمی بیند که نقشه های شوم آنان همگی با هوشیاری مردم، نیروهای مسلح و هدایت های امام و رهبری خنثی شد.

اعلایی یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و گفت: انقلاب اسلامی ما از بدو تولد تاکنون برای حفظ آرمان های خود شهدای بسیاری تقدیم نموده و شهدای ما در واقع نماد مظلومیت نظام و انقلاب ما و همچنین نماد شجاعت و از خودگذشتگی و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران هستند.

مدیر ارشد اجرایی استان همچنین گفت: نظام ما در عین مظلومیت در برابر مستکبران، قوی، مقتدر،سرزنده و چالاک است و تا رسیدن به غایت هدف خود که رسیدن به آن دور هم نیست، در برابر آرمان های خود ایستادگی می کنند.

اعلایی اظهار داشت: دولت سیزدهم با شعار “ایران قوی” وارد میدان شده که شعاری استراتژیک و اثرگذار است و تلاش دارد تا در همه عرصه ها کشور را به اهداف خود نزدیک سازد و در تمامی بخش ها اثرگذار باشد.

استاندار قزوین ادامه داد: برای تحقق این مهم باید مواردی را در نظر گرفت که یکی از آنها رسیدگی به مسایل اقتصادی و حل مشکلات این حوزه است، البته قزوین در حوزه اقتصاد و تولید نسبت به خیلی از نقاط کشور در شرایط بهتری قرار دارد اما در حوزه بهره وری در واحدهای تولیدی و استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید جای کار زیادی داریم.

اعلایی در ادامه بر لزوم توجه جدی به مصرف بهینه منابع آبی تاکید کرد و گفت: توجه به علم و فناوری در بخش کشاورزی در راستای بهینه سازی مصرف آب در این بخش باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد چرا که از نگاه اقتصادی شاید برخی فعالیت ها در این بخش توجیه داشته باشد اما از حیث منابع محدود آب و وضعیت مصرف آن این چنین به نظر نمی رسد.

استاندار قزوین اظهار داشت: باید به گونه ای در استان برنامه ریزی کنیم تا ضریب تبدیل آب به درآمد پایدار را ارتقاء دهیم.

اعلایی گفت: برای اصلاح الگوی مصرف کشت در بخش کشاورزی به ویژه در مناطق کم آب از جمله بویین زهرا تدابیر لازم اندیشیده شود.

استاندار همچنین با اشاره به ظرفیت های قزوین در حوزه خدمات و اشتغالزایی قابل توجه آن در این بخش، اظهار داشت: در حوزه خدمات نیز نیاز به برنامه های جامعی هستیم چرا که میزان اشتغال در این حوزه بالاست اما ارزش افزوده آن پایین است و این موضوع یک آسیب است که باید آن را از میان ببریم.

اعلایی در پایان تاکید کرد: فرصت خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را مغتنم بشماریم و خدمتگزاری برای مردم را بالاترین موهبت عمرمان بدانیم.

Share this post