طرح تاب آوری اجتماعی در پیوند با طرح اشتغال مهارت محور به کمک بانوان سرپرست خانوار و اقشار آسیب پذیر البرز می آید

طرح تاب آوری اجتماعی در پیوند با طرح اشتغال مهارت محور به کمک بانوان سرپرست خانوار و اقشار آسیب پذیر البرز می آید

حمایت ویژه استاندار البرز از طرح های توانمندسازی بانوان و ارتقا تاب آوری اجتماعی در البرز/طرح تاب آوری اجتماعی در پیوند با طرح اشتغال مهارت محور به کمک بانوان سرپرست خانوار و اقشار آسیب پذیر البرز می آید

مدیرکل دفتر بانوان و امور خانواده استانداری البرز گفت: البرز پایلوت کشور در اجرای طرح اشتغال مهارت محور است از این رو به پیشنهاد استاندار البرز مقرر شد بین این طرح و طرح تاب آوری اجتماعی برای نتیجه بخشی بیشتر و بهره مندی بانوان از آموزش های فنی و حرفه ای پیوند ایجاد شود.

 به گزارش آوای میهن نیوز، مریم اسماعیلی فرد در حاشیه امضا توافم نامه همکاری مشترک استانداری البرز و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری که روز دوشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز طی دیدار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و استاندار البرز، گام های بزرگی در راستای ارتقا جایگاه بانوان البرز برداشته شد، افزود: همچنین با امضای این تفاهم نامه در جهت ارتقا تاب آوری اجتماعی بویژه در سکونتگاه های غیررسمی استان نیز هدف گذاری شد.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه سهم مشخصی از سوی استان البرز و دفتر معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای آموزش و آغاز اقداماتی برای خودکفایی، توانمندسازی و اشتغالزایی بانوان بویژه زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی شد.

اسماعیلی فرد گفت: البرز پایلوت کشور در اجرای طرح اشتغال مهارت محور است از این رو به پیشنهاد استاندار البرز مقرر شد بین این طرح و طرح تاب آوری اجتماعی برای نتیجه بخشی بیشتر و بهره مندی بانوان از آموزش های فنی و حرفه ای پیوند ایجاد شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در قالب تسهیلات قرض الحسنه حمایت لازم از اجرای طرح تاب آوری اجتماعی و مهارت آموزی صورت گیرد.

این مسئول اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به شکاف های بین نسلی و ضرورت ارتقا مهارت های گفتگوهای بین نسلی مقرر شد به صورت مشترک همکاری هایی در مجموعه آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: همچنین مقرر شد طرح هایی در خصوص ارتقا تاب آوری خانواده های زندانیان با اولویت زندانیان زن برنامه ریزی و اجرایی شود.

اسماعیلی فرد افزود: با توجه به تاکیدات معاون محترم رییس جمهور بنا شد از ظرفیت تشکل های غیر دولتی استان استفاده شود و استاندار محترم البرز نیز برای حمایت از این نهادها اعلام آمادگی کردند.

وی عنوان کرد: اتفاقات خیلی خوبی در حوزه بانوان استان البرز رخ خواهد داد و از ظرفیت زنان فعال بویژه مجمع بانوان استان برای فعالیت در این طرح ها استفاده می شود.

 

Share this post