ظرفیت‌های مناطق روستایی برای اشتغالزایی به کار گرفته شود

ظرفیت‌های مناطق روستایی برای اشتغالزایی به کار گرفته شود

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری:

ظرفیت‌های مناطق روستایی برای اشتغالزایی به کار گرفته شود

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: روستاهای استان قزوین ظرفیت‌های زیادی برای تولید و اشتغال دارند و در صورت فراهم ‌نمودن زیرساخت‌ها می‌توان گام‌های بلندی برای اشتغالزایی در آنها برداشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،اکرم نجفی  در جریان بازدید از پارک علم و فناوری استان قزوین، افزود: باید از ظرفیت‌های علمی موجود برای حل مسائل و مشکلات روستاهای استان و اشتغالزایی در آنها استفاده کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش محور، موتور محرک هستند، بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری با هدف توسعه کسب و کارهای دانش بنیان تشکیل شده‌اند و باید از ظرفیت آنها برای توسعه این کسب و کارها در مناطق روستایی استفاده شود

وی افزود: زیرساخت‌ها و امکانات موجود در پارک علم و فناوری عامل پیوند دانش با حوزه اجرایی هستند و در نهایت موجب تسریع در توسعه اقتصادی مناطق مورد نظر می‌شوند.

نجفی ادامه داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت این پارک بتوانیم گام‌های بلندی را برای حل مشکلات جامعه روستایی استان برداشته و با فعال سازی ظرفیت‌های آنها به سمت اشتغالزایی در این مناطق حرکت کنیم.

در این جلسه در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و خلاقیت ویژه دهیاران استان، راه اندازی مراکز خلاقیت در شهرستان‌ها، انتخاب یکی از روستاهای استان به عنوان پایلوت طرح روستای سبز و امکان سنجی استفاده از بیوگاز در تولید برق در مناطق روستایی استان بحث و تبادل نظر شد.

Share this post