عامل کلاهبرداری با رسید ساز جعلی دستگیر شد

عامل کلاهبرداری با رسید ساز جعلی دستگیر شد

آوای میهن نیوز- ابراهیم فتحی- فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از دستگیری عامل کلاهبرداری که با آپ و رسید ساز جعلی مبادرت به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد .

سرهنگ “محمد مهدیخانی” در گفتگو با خبرنگار ما گفت:در پی مراجعه حضوری احدی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان و با طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری ( فروش خودرو با آپ جعلی) از طریق سایت دیوار موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر ادامه داد:در تحقیقات پلیس مشخص شد که شاکی با درج فروش خودروی سواری پژو پارس در سایت دیوار ، افراد ناشناسی با وی تماس گرفته پس از توافق بر قیمت ،نامبرده به سر قرار رفته خودرو را به شخص ناشناس فروخته و مبلغ از طریق گوشی به حساب شاکی واریز، به طوری که پیامک واریزی به گوشی همراه شاکی واصل می گردد.لذا با تنظیم سند خودرو تحویل خریدار می گردد فردای آن روز شاکی به بانک مراجعه متوجه عدم موجودی در حساب و کلاهبرداری افراد ناشناس می شود.

 سرهنگ مهدیخانی افزود: با استفاده ازظرفیت های درون سازمانی مشخصات خریدار استخراج با هماهنگی مقام محترم قضایی و انجام مراحل قانونی،متهم در یکی از استان های شمالی کشوردر یک عملیات منسجم دستگیر و به شهرستان ابهر منتقل،در تحقیقات بعمل آمده به سه فقره کلاهبرداری به روش فوق معترف و پس از تکمیل پرونده برای رسیدگی به همراه متهم به مرجع قضایی ارسال  گردید .

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر به شهروندان توصیه کرد: در داد و ستدها صرفاً به رسید ارائه شده توسط خریدار اعتماد نکرده و با بررسی حساب بانکی از واریز وجه اطمینان حاصل کنند.

Share this post