علت ۳۶ درصد از تصادفات رانندگی در جاده‌های زنجان خستگی و خواب آلودگی است

تصادف

علت ۳۶ درصد از تصادفات رانندگی در جاده‌های زنجان خستگی و خواب آلودگی است

 

آوای میهن نیوز – رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس‌ راه زنجان گفت: خستگی و خواب آلودگی علت ۳۶ درصد تصادفات در مسیرهای ارتباطی استان است و باید رانندگان هنگام بازگشت از مسافرت‌های نوروزی بیشتر احتیاط کنند.

سرهنگ مهدی میناخانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون تردد در جاده های این استان پرحجم و ترافیک در مسیر جنوبی آزادراه تبریز – زنجان و زنجان – قزوین سنگین است.

وی با بیان اینکه بازگشت مسافران نوروزی علت اصلی این ترافیک سنگین است، یادآور شد: مسافران در حال بازگشت از سفر، خسته‌تر از زمان آغاز سفر هستند به همین دلیل باید بیشتر از قبل احتیاط کنند و حداکثر پس از ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه توقف و در محلی امن استراحت کنند.

میناخانی تاکید کرد: رانندگان پس از رفع خستگی و خواب آلودگی با رعایت تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی به خصوص سرعت مطمئن و پرهیز از تخلفات حادثه ساز از جمله سبقت، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ ادامه مسیر دهند تا به سلامت به مقصد برسند.

گفتنی است: استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

هم اکنون ۴۱ دستگاه نظارت تصویری، ۷۸ دستگاه تردد شمار و ۳۲ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته تاکنون تردد بیش از ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۷۷ خودرو در جاده‌های این استان ثبت شد.

متاسفانه در این مدتت ۱۰ نفر از هموطنان بر اثر تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان خود را از دست دادند.

Share this post