فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ عاشوراست

فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ عاشوراست

آوای میهن نیوز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ عاشوراست گفت: زنده نگه داشتن نام شهدا به نوعی دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است که همواره باید در اولویت برنامه های مسئولان قرار گیرد.
امیر علی نیک بخش در نشست خبری که به مناسبت ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهید، برگزار شد افزود:با پیگیری‌های انجام شده تاکنون سه هزار و ۷۰۰ ایثارگر استان تبدیل وضعیت شده‌اند و تا پایان امسال و سال آینده نیز تکلیف مابقی افراد مشخص خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه شهدا و ایثارگران سرمایه های بزرگ جمهوری اسلامی هستند اظهار کرد: هرگز کسی جنگ افروزی را قبول نمیکند، اما وقتی به خاک کشورش حمله می‌شود باید از کیان و سرزمین خود دفاع نماید، لذا شهدا و ایثارگران نیز برای دفاع از وطن خود جان عزیزشان را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند و در زمان حاضر به دلیل رشادت ها و از خودگذشتگی های این بزرگ مردان ، مردم سرزمینمان با آسود گی خاطر زندگی می کنند.
به گفته ی وی ، مسئولان باید با تاسی از خون شهدا خدمتگزار صادق مردم باشند.
نیک بخش افزود: ایران اسلامی ۲۲۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که سهم استان زنجان از این تعداد سه هزار و ۵۳۵ شهید است که در واقع بهترین جوانان این خطه بودند.
وی با بیان اینکه بیشترین شهدای کشور در ماه اسفند به شهادت رسیده اند، یاد آور شد: بسیاری از عملیات های مختلف در طول جنگ هشت سال دفاع مقدس طی این ماه رخ می‌داد چرا که دشمن فکر میکرد رزمندگان برای ورود به سال جدید عملیاتی نخواهند داشت اما همواره با این باور شکست می خورد.
این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر ۶۲۰ هزار جانباز در کشور وجود دارد که سهم استان زنجان نیز ۶ هزار و ۷۰۰ جانباز است که ۵۸۰ نفر نیز آزاده هستند.
این مسوول به لزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در استان اشاره کرد و یادآور شد، رسانه های گروهی در این زمینه نقش مهمی دارند و باید با قلم فرسایی این مهم را تبیین کنند.
نیک بخش در ادامه به برنامه های روز شهدا همزمان با ۲۲ اسفند امسال اشاره کرد و افزود: امسال به مناسبت این روز که، شعار” همپای جانبازان به پای عهد در پیمان، تا پای جان هستیم در راه شهیدان” نامگذاری شده است برنامه های متنوعی اجرا خواهد شد.
وی گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته مراسم این روز با حضور رئیس جمهور به صورت وبیناری در سطح استان ها برگزار می شود که بخشی از مراسم نیز به صورت استانی تدارک دیده شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های اجرایی در زمینه شهدا پای کار باشند، گفت: یکی از برنامه های مهم این اداره کل، پایش سلامت خانواده های شهدا و ایثارگران به ویژه والدین شهداست که از ۱۵ تا ۲۲ اسفند انجام می گیرد.
وی به اعزام پیام آوران ایثار به تعداد ۱۰۰ نفر به دانشگاه ها و مدارس با هدف روایتگری جنگ و فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: تجلیل از فرزندان شهدا در ادارات استان و عیادت از والدین شهدای بستری شده در بیمارستان ها از دیگر برنامه های این هفته است.
نیکبخش، گلباران شهدای استان در روز ۲۵ اسفند، برگزاری مسابقات ورزشی در بین جامعه ایثارگری استان و اجرای طرح سلام شهید در قالب طرح سپاس را از دیگر برنامه های این هفته عنوان و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها ۲ دفتر بنیاد شهید انقلاب اسلامی در شهرستان های سلطانیه و ایجرود با هدف خدمات رسانی و برقراری عدالت طی روزهای آینده راه اندازی می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: هماهنگی با هیئت های مذهبی و کانون مداحان در راستای معرفی شهدا، انتشار عکس های ماندگار از شهدا، اهدای خون توسط کارکنان بنیاد شهید، رونمایی از چند فیلم و کتاب گویا، پیگیری تعویض عکس های شهدا در سطح شهرستان، تجلیل از نفرات برگزیده کتاب خوانی، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه و اعزام ۲۰۰ نفر به اردوهای زیارتی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

Share this post