فلسفه وجود بسیج خدمت به مردم است است

سردار طهماسبی

فلسفه وجود بسیج خدمت به مردم است است

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در نشست خبری با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در هفته بسیج برنامه‌های متنوعی برگزار می شود واین هفته از ۲۹ آبان تا ۵ آذر و با محوریت کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج در جای جای استان زنجان اجرایی خواهد شد.
سردار طهماسبی با اشاره به اینکه در هفته بسیج ۳۱۰۰ برنامه اجرا خواهد شد ادامه داد: این برنامه‌های در قالب ۱۶۰ عنوان برنامه اجرا می‌شود و همچنی ۱۳۹۴ پروژه با محوریت محرومیت‌زدایی افتتاح یا به بهره برداری خواهد رسید.
وی از اجرای بیش از یک هزار و ۳۹۴ طرح در مناطق روستایی و محروم استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه ۱۴۶ پروژه همزمان با هفته بسیج افتتاح خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان همچنن از کلنگ‌زنی ۱۶۰ طرح به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: این طرح‌ها بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار و مناطق روستایی استان زنجان آغاز و کلنگ‌زنی خواهد شد.
سردار طهماسبی با تاکید بر اینکه فلسفه وجود بسیج خدمت به مردم است یادآور شد: بسیج تعبیر عینی« أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ» است که توانسته با عدالت در حوزه های مختلف به عنوان محور محرومیت‌زدایی عمل نمایند چرا که بسیج همواره روحیه استکبار ستیزی و ظلم ستیزی داشته است.
وی گفت: بسیج مظهرکرامت رحمت و ایثارگری در نظام اسلامی و نقطه کانون حرکت دوم انقلاب است و همینطور امروز بسیج قرارگاه پاکترین و خدایی ترین انسان ها در سرزمین ایران است که با اراده پروردگار توانسته در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در مقابل استکبار جهانی آمریکا، اسرائیل و متحدانش ایستادگی کند.
وی با اشاره به اقدامات سپاه در زمینه‌های بهداشتی، به راه‌اندازی مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای قیدار، ابهر، طارم و خرمدره توسط سپاه استان خبر داد و گفت: تلاش داریم تا در همه شهرستان‌های استان درمانگاه بهداشتی درمانی در راستای خدمت رسانی به مردم احداث و راه‌اندازی کنیم.
سردار طهماسبی با بیان اینکه دشمن با جنگ ترکیبی به میدان آمده و به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه و ناکارآمد نشان دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب بسیج برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی عجل الله استان زنجان با اشاره به تدوین سند ۱۰ ساله بسیج افزود: بسیج از ارزشمندترین یادگار اعجاز گونه حضرت امام است و اکنون شجره امید رحمت و توانایی است که در قله انعطاف پذیری قرار گرفته  و خدمت به مردم سرلوحه اقدامات آن بوده و آب رسانی به مناطق محروم نیزاز جمله این حرکت هاست.
وی ادامه داد: حضرت امام فرمود( ما میتوانیم در مقابل قدرت‌های مستکبر و ابر قدرت ها ایستادگی کنیم) و اکنون توانسته‌ایم در مقابل آنها بایستیم، لذا بسیج در زمان حاضر در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می کند.
سردار طهماسبی با اشاره به اینکه امروز ایران جنگ ترکیبی دارد اظهار کرد: رسانه ها می توانند در این بخش تاثیر گذار باشند و در مقابل رسانه های بیگانه که به دروغگویی و تفرقه افکنی دامن زده‌اند با انعکاس واقعیت‌های جامعه افتخارات ایران اسلامی را بازگو کنند.
وی افزود: اکنون که دشمن نسبت به پیشرفت های ایران به تکاپو افتاده است رسانه ها می توانند با امید آفرینی و امید بخشی به جامعه اقدامات پس از انقلاب و پیشرفت های نظام اسلامی را به دنیا مخابره کرده و اعلام نمایند که مردم همواره پای کار هستند و از کشورشان دفاع می کنند.
به گفته این سردارسپاه، زیباترین لحظات در دوران دفاع مقدس توسط بسیجیان خلق شد که با نثار جانشان توانستد در مقابل یاوه‌گویی‌های استکبار جهانی ایستاده گی کنند و در محضر الهی سربلند بیرون بیایند و پیروز میدان جنگ شوند.
جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان با تاکید بر اینکه مجاهدت‌های بسیج فی سبیل الله و ماندگار است افزود: بسیج با مردمداری و مردم یاری به وظایف خود عمل کرده است چرا که بسیج از مردم تشکیل شده و مردم باهمکاری بسیج توانستند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازند.
این مقام نظامی در بخش دیگری از سخنان خود شعار هفته بسیج را بسیج خدمتگزار ملت ایران اعلام کرد و افزود: بسیج همواره خدمتگزار مردم بوده و رسانه‌ها نیز می‌توانند مجاهدت‌های بسیج را با رویکردهای مختلف فرهنگی اجتماعی اقتصادی ارزشی و خدماتی به جامعه معرفی نمایند تا در راستای تبیین اهداف انقلاب بتوانیم با زوررگویی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش ایستادگی ومقابله کنیم.

Share this post