قانون حکم شهردار زنجان را مشخص می کند

قانون حکم شهردار زنجان را مشخص می کند

 

آوای میهن نیوز: استاندار زنجان در خصوص حکم انتصاب شهردار زنجان اظهار کرد : در خصوص حکم شهردار قانون هر چه بگوید به آن عمل خواهیم کرد.

دکتر افشارچی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار به خبرنگار آوای میهن نیوزگفت: به عنوان مسئول استان و نماینده عالی دولت، مسئول حفظ فرآیندهای قانونی در استان هستم لذا اگر فراتر از قانون عمل شود نمی توان  از بی قانونی ها جلوگیری کرد.

 وی با تاکید براینکه منتظر هیات حل اختلاف  هستیم تا نظر نهایی خودش را اعلام کند یاد آور شد: بدین صورت فرایند قانونی حکم شهردار طی می شود و به احتمال قوی زیاد هم طول نخواهد کشید.

استاندار زنجان در پاسخ به سوال دیگری که آیا شما شخصاً برای حکم شهردار پیگیری می‌کنید؟ تصریح کرد: بنده پیگیری امضا شدن حکم شهردار به صورت کلی هستم نه این که شخصی آن را پیگیری نمایم چراکه به عنوان استاندار از جایگاهی برخوردارم که باید به آن عمل نمایم.

اصرار در خصوص گزینه پیشنهادی شهرداری

پیش از این رییس شورای اسلامی شهر زنجان درمورد تایید و یا عدم تایید شهردار زنجان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای تعیین تکلیف، تایید و یا عدم تایید شهردار زنجان منتظر تشکیل جلسه هیات حل اختلاف هستیم و اکنون توپ در زمین این هیات است.

منصور مرادلو افزود: هیات حل اختلاف متشکل از نمایندگان عالی چند نهاد از جمله معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ۲ نفر از نمایندگان مجلس، نماینده دیوان عالی و سایر نفرات دیگر است.

وی ادامه داد: نامه شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص اصرار بر گزینه پیشنهادی ۹ آبان به دبیرخانه هیات حل اختلاف وصول شده است، بر اساس قانون ظرف ۱۵ روز باید جلسه هیات برای بررسی موضوع برگزار شود، اما پی گیری می کنیم تا این جلسه زودتر تشکیل شود.

مرادلو گفت: بر اساس قانون این اختیار به اعضای شورا داده شده است که بر گزینه خود اصرار داشته باشند و البته نتیجه نهایی را در این شرایط هیات اختلاف مشخص کند.

وی افزود: در برخی از شهرهای دیگر هم چنین وضعیتی پیش آمده که البته در هیات حل اختلاف نتیجه گرفته اند؛ الان توپ در زمین هیات حل اختلاف است تا موضوع شهردار زنجان تعیین تکلیف شود.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: رأی تایید و یا عدم تایید شهردار زنجان بسته به نظر هیات حل اختلاف است، اگر تایید شود که گزینه معرفی شده به عنوان شهردار زنجان فعالیت خواهد کرد و اگر تایید نشود شورای اسلامی شهر زنجان گزینه دیگری را برای تصدی شهرداری زنجان معرفی خواهد کرد.

گفتنی است ۲۹ شهریور امسال بود که پس از یک و نیم ماه از آغاز به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر، عباس راشاد با پنج رای از مجموع ۹ رای اعضای شورا، به عنوان گزینه  شهردار ی زنجان به وزارت کشور معرفی شد ولی به دلیل آنچه که مشکل سنوات خدمتی مرتبط اعلام شده، صلاحیت “عباس راشاد” برای شهرداری زنجان مورد تایید وزارت کشور قرار نگرفت.

اعضای شورای اسلامی زنجان طی جلسه رسمی غیر علنی با ۵ رای از ۷ عضو حاضر، با اکثریت آرا بر رای خود در خصوص انتخاب شهردار اصرار کردند و اکنون تعیین تکلیف گزینه شهرداری زنجان منتظر اعلام رأی هیات حل اختلاف است.

Share this post