قرارداد واگذاری واحدها به متقاضیان بعد از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی

طرح ملی مسکن

قرارداد واگذاری واحدها به متقاضیان بعد از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی

آوای میهن نیوز-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه قرار داد پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سازندگان محرمانه نیست، گفت: قرار داد اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت و ساز (پروژه‌های نهضت ملی مسکن) با سازنده است و قرار داد با متقاضیان بعد از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها شروع و انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی در برنامه زنده تلویزیونی «مطالبه»،با بیان اینکه تعداد ۱۷ هزار واحد مسکونی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان تخصیص پروژه شده است، گفت: از این تعداد هم ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر زنجان و مابقی در سایر شهرهای استان زنجان در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: در بخش غرب و شرق شهر زنجان پروژه‌های نهضت ملی مسکن با قوت خوبی در حال احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه قرار داد پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سازندگان محرمانه نیست، گفت: قرار داد اداره کل راه و شهرسازی برای ساخت و ساز (پروژه‌های نهضت ملی مسکن) با سازنده است و قرارداد با متقاضیان بعد از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها شروع و انجام می‌شود و تاکنون قراردادی با متقاضیان نداشتیم.

اسماعیلی با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان نماینده متقاضیان نهضت ملی مسکن بوده و  طرف قرار داد احداث با سازندگان است، تاکید کرد: برای هر پروژه قراردادی با سازنده داریم و اگر کم کاری و تاخیری از طرف سازنده در پروژه ایجاد شود، باید لایحه تاخیراتی توسط سازنده ارائه شود و در این میان اگر تاخیرات مشهود باشد سازنده جریمه خواهد شد و در چند مورد از پروژه‌ها مشکل وجود داشت که مشکل بر طرف شد و یک نفر از پیمانکاران خلع ید شد و قابل ذکر است در صورت کم کاری از سوی سازندگان تذکرات لازم صورت می‌گیرد.

مشکل اصلی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن «تورم» است

وی، با اشاره با اینکه در سال ۹۹ که پروژه‌های نهضت ملی مسکن شروع شد وام تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان بود ولی در اردیبهشت ماه سال گذشته میزان تسهیلات به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت، افزود: این پروژه عظیم با آورده مردمی و تسهیلات اجرا می‌شود و ما در آورده مردمی مشکل داریم و تاخیر در آورده باعث کندی تحویل واحدها می‌شود و در این راستا با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار زنجان پیگیر هستیم تا سقف تسهیلات افزایش یابد تا بتوانیم باری از دوش مردم برداریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه «کیفیت نباید فدای کمیت شود»،گفت: متاسفانه از بازه زمانی ۱۵ دی تا بهمن امسال، شاهد شرایط جوی نامناسب آب و هوایی در استان بودیم و مشکل تامین گازوئیل وجود داشت و روند اجرای پروژ ها با مشکل  و کندی روبه رو بود ولی با بهتر شدن شرایط آب و هوایی شاهد روند سریع پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها خواهیم بود.

اسماعیلی خواستار ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای واحدهای نهضت ملی مسکن در استان شد و گفت: برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در مناطقی اجرا می‌شود که فاقد زیرساخت یا تاسیسات زیر بنایی هستند.

پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سریع‌ترین زمان ممکن به متقاضیان واگذار می‌شود

وی ، با بیان اینکه متاسفانه در زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به مسئله تورم موجود در جامعه توجه نمی‌شود، افزود: بخش اعظمی از قیمت تمام شده پروژه‌ها، به خرید مصالح از بازار تخصیص می‌یابد که با تورم موجود در جامعه موجب افزایش هزینه‌های ساخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: جلسات کارگروه پایش مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی با محوریت بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های مذکور و همچنین تعیین برنامه زمان بندی تحویل واحدها به متقاضیان برگزار می‌شود و ماحصل این جلسات هم تاکنون مطلوب بوده است.

اسماعیلی یاد آورشد: به طور مرتب و هفتگی بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام می‌شود و از نزدیک روند پیشرفت پروژه‌ها و کارها را رصد می‌کنم و تنها هدف ما زود صاحب خانه شدن مردم است.

وی در پایان از همکاری بانک‌های مسکن و تجارت در پرداخت تسهیلات به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تقدیر کرد و افزود: امیدوارم این همکاری در استان تداوم داشته و تقویت شود.

Share this post