قیام ۱۵ خرداد بیانگر ماهیت دینی و مردمی انقلاب اسلامی ایران است

قیام ۱۵ خرداد بیانگر ماهیت دینی و مردمی انقلاب اسلامی ایران است

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با صدور بیانیه ای، اظهار داشت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بیانگر ماهیت دینی و مردمی انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش آوای میهن نیوز، در این بیانیه که تصویر آن روز شنبه در اختیار ایرنا مرکز زنجان قرار گرفت، آمده است: یوم الله ۱۵ خرداد یکی از روزهای سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی بوده و بیانگر روزی است که مردم مؤمن و دیندار ایران برای دفاع از مرجعیت، به میدان آمده و با نثار خون خود، وفاداری خویش به اسلام را به نمایش گذاشتند.

این بیانیه ادامه داده است: حماسه ۱۵ خرداد، با الهام از مکتب عاشورا محقق شد و سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در روز عاشورا و دستگیری ایشان توسط مزدوران رژیم طاغوت، مردم ولایتمدار و عزادار امام حسین (ع) را به میدان آورد، خونهای پاک و مطهری بر زمین ریخته شد اما این خون ها جوشید و زمینه ساز پیروزی نهضت حضرت امام خمینی (ره) در بهمن ماه ۵۷ گردید.

در این بیانیه تاکید شده است: کسانی که در ۱۵ خرداد به امام و مرجعیت لبیک گفتند، مردمی بودند که با انگیزه دینی و اعتقادی قیام کردند و هیچکدام از احزاب و گروه های سیاسی در آن نقش آفرین نبودند و لذا ۱۵ خرداد که به تعبیر امام مبدأ نهضت اسلامی است بیانگر ماهیت دینی و مردمی انقلاب اسلامی است که باید برای همیشه زنده بماند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم و همیشه جاوید ۱۵ خرداد، این یاران صدیق امام روح الله، بر استمرار راه نورانی آنان تاکید نموده و اعلام می دارد، امروز تجلی ادامه راه شهدای ۱۵ خرداد در اطاعت از ولایت امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) بوده و حضور در انتخابات پیش رو نیز ادامه راه قیام خونین ۱۵ خرداد است.

این بیانیه ادامه می دهد: یقینا راهی که شهدای ۱۵ خرداد گشودند، هرگز فراموش شدنی نیست و با لطف الهی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در این بیانیه، اعلام داشته است: مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد در تمامی استان ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

 

Share this post