مادران و همسران شهدا درس ایستادگی به همگان آموختند

مادران و همسران شهدا درس ایستادگی به همگان آموختند

 

مادران و همسران شهدا با صبوری و فداکاری خود درس ایستادگی به همگان آموختند که ضروری است این درس در کتاب‌های دانش‌آموزان گنجانده شود تا با الگوبرداری از سبک زندگی آنان، مقاوم و صبور باشند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد قزوین، همزمان با سالروز وفات ام‌الشهدا، مادر باب‌الحوائج قمر بنی‌هاشم حضرت ام‌البنین(س)، مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(س) قزوین با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار ‌شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم علیزاده نماینده ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) گفت: این بانوی بزرگوار دارای ویژگی‌های اخلاقی و معنوی بسیاری بود و در عرصه‌های مختلف بصیرتی، اعتقادی و معنوی نقش‌آفرین بود، لذا طبیعی است که در دامن چنین زنی پسری همچون حضرت ابوالفضل(ع) تربیت شود که در کربلا علمداری کند.

وی افزود: مادران شهدا به تاسی از حضرت ابوالفضل(ع) توانستند فرزندانی همچون شهدا را تربیت کنند که در دفاع مقدس نقش‌آفرینی باشند و با شکست دادن دشمنان، از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب حراست کنند.

علیزاده گفت: مادران و همسران شهدا با صبوری و فداکاری خود درس ایستادگی به همگان دادند که ضروری است این درس در کتاب‌های دانش‌آموزان گنجانده شود تا با الگوبرداری از سبک زندگی آنان، مقاوم و صبور باشند.

عزت و اقتدار ایران به برکت مجاهدت‌های شهداست

نماینده ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران با بیان اینکه شهدا حقیقت‌های زنده‌اند، که ناظر بر زندگی و اعمال ما هستند، گفت: آنها نزد خداوند متعال روزی می‌خورند و جایگاه والایی دارند، لذا تمسک به آنها می‌تواند ما را در مسیر درست قرار دهد تا عاقبت به‌خیر شویم.

این مقام مسئول افزود: همچنین عزت و اقتدار ایران به برکت مجاهدت‌های شهداست، شهدایی که علمداری کردند و زمینه احیای ارزش‌ها و حراست از دین اسلام را در جهان فراهم کردند که از جمله آنها شهید سلیمانی است.

جوانان باید از مکتب شهید سلیمانی الگوبرداری کنند

وی با اشاره به مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز جوانان باید از این مکتب الگوبرداری کنند و از سیره و منش این شهید بزرگوار درس بگیرند و راهش را ادامه دهند تا دشمنان اسلام در جهان نابود شوند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “حراست از خون شهدا کمتر از شهادت نیست”، گفت: امروز همه آحاد جامعه در هر حرفه و جایگاهی هستند باید در زنده نگه داشتن یاد شهدا و احیای آرمان‌های آنها تلاش کنند تا همگان از سیره آنها درس بگیرند.

هنرمندان برای معرفی سیره شهدا به صحنه بیایند

علیزاده با اشاره به نقش هنر در زنده نگه داشتن یاد شهدا و معرفی سبک زندگی آنها گفت: امروز باید همه هنرمندان و فیلم‌سازان با غیرت مردانه و دینی به صحنه بیایند و از صبوری و مقاومت مادران و همسران شهدا و شهیدانی همچون سلیمانی فیلم بسازند تا ویژگی‌های اخلاقی و معنوی این عزیزان را به همگان معرفی کنند.

وی در پایان از مقام والای مادران و همسران شهدا تجلیل کرد و گفت: این عزیزان ولی‌نعمتان ما هستند و همواره باید تکریم و تجلیل از آنها در دستور کار مسئولان باشد.

در ادامه مراسم فوق، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، قاسم الهیاری عضو شورای اسلامی شهر قزوین و مادر شهید مدافع حرم ذکریا شیری مطالبی پیرامون ایثار شهدا و مادران و همسران آنها بیان کردند.

همچنین در ادامه مراسم یاد شده، برنامه‌های مختلفی از جمله مداحی، نمایش و پخش کلیپ برگزار شد و همگان سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و یاد شهیدان و مادران و همسران شهدا را گرامی داشتند.

گفتنی است در این مراسم، مسئولان استانی و شهری، از جمله غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، فرج‌الله فصیحی‌رامندی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و جمعی از مدیران مجموعه مدیریت شهری حضور داشتند.

این مراسم به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شورای اسلامی شهر قزوین و کانون فرزندان شهید استان برگزار شد

 

Share this post