مالیات باید کاملا برنامه‌ریزی‌شده وجدی گرفته شود

استاندار زنجان

مالیات باید کاملا برنامه‌ریزی‌شده وجدی گرفته شود

تغییر منبع درآمدی از نفت به مالیات از استراتژی‌های گذر از تحریم است

میهن نیوز- استاندار زنجان با تاکید بر تغییر محل تامین منابع درآمدی کشور از منابع نفتی به سمت مالیات، گفت: این روش یکی از استراتژی‌های کشور برای گذر از تحریم و مقابله با آن است.

محسن افشارچی در همایش اصناف، صنعتگران و معدنکاران استان زنجان، افزود: در حال حاضر زیرساخت های موضوع مالیاتی در کشور نیز شکل گرفته تا تبعیضی در این خصوص در میان نباشد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه  استان زنجان در این زمینه، وضعیت نسبتا خوبی دارد.

استاندار زنجان کاهش وابستگی به نفت و دلار را عامل رشد اقتصادی واقعی در شرایط تحریم عنوان کرد و گفت: تا زمانی که  اقتصاد ما، وابسته به نفت بود، بحث  مالیات نیز یک موضوع و  بحث تجملی محسوب می شد.

افشارچی اظهارداشت: اما وقتی  که تصمیم گرفتیم  وابستگی به درآمد نفتی را قطع کنیم، باید موضوع مالیات را کاملا به صورت  برنامه‌ریزی‌شده جدی بگیریم.

استاندار زنجان وضعیت درآمد استان را  نسبت به مصرف، بالاتر اعلام کرد و  گفت: استان زنجان در سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰  میلیارد تومان مالیات داشت که درآمد محسوب شده  و  دریافت بخش عمده آن  هم از صنایع بوده است.

افشارچی با بیان اینکه شهرداری های استان در سال گذشته، ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار گرفتند، افزود:  این رقم در۳ و نیم  ماه امسال ۳۵۰ میلیارد تومان بود که بخش عمده این رقم هم در تیرماه بود.

وی  از بهبود وضعیت منابع دریافتی دهیاری‌های استان در سال  جاری  خبر داد و گفت: در بیش از سه ماه اخیر، حدود ۴۵ میلیارد تومان به دهیاری‎‌های استان  پرداخت شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه درمجموع حدود  ۶۲۵ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان کمک شده است، اظهارداشت: با پیگیری انجام شده این رقم تا نیمه تیر امسال به رقم  ۵۲۵ میلیارد تومان افزایش یافت که ۵۰ درصد بیشتر از کل اعتبارات عمرانی استان است.

Share this post