متناسب سازی حقوق حدود ۵۱ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی زنجانی

علیاری

متناسب سازی حقوق حدود ۵۱ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی زنجانی

 

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده مرحله دوم متناسب سازی و افزایش حقوق برای ۵۰ هزارو ۹۶۱ مستمری بگیر و بازنشسته تامین اجتماعی این استان فروردین امسال اعمال شد که این مهم اقدامی ارزشمند محسوب می‌شود.
به گزارش آوای میهن نیوز،مسعود علیاری روز درجمع خبرنگاران افزود: بر این اساس بازنشستگان این اداره کل نیز حقوق فروردین سال جاری را با اعمال افزایش حقوق سالیانه دریافت می کنند و همزمان با آن دومین مرحله متناسب‌سازی حقوق نیز اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که در سالهای گذشته افزایش سالیانه حقوق بازنشستگان در اواخر بهار انجام و مابه التفاوت حقوق بازنشستگان نیز در تابستان پرداخت می‌شد، اما امسال این رویه تغییر کرده است.
این مسوول ادامه داد: مرداد سال گذشته، در سازمان تامین ‌اجتماعی، یک مرحله متناسب‌سازی انجام شد، اما مهر پارسال، صندوق‌های بازنشستگی دیگر، یک مرحله همسان سازی داشتند که فاصله‌ای میان مستمری بازنشستگان آن صندوق‌ها با بازنشستگان تامین‌اجتماعی بوجودآمد و مطالبه به‌حقی برای ترمیم این شکاف، شکل گرفت.

علیاری افزود: آنچه تامین اجتماعی در فروردین ۱۴۰۰ به بازنشستگان پرداخت می‌کند، نسبت به اسفند ۹۸ با ۲ مرحله همسان‌سازی و ۲ مرحله افزایش سنواتی حدود ۱۳۰ درصدی دارد و این افزایش در راستای برقراری عدالت است.
وی اظهار داشت: برای نخستین بار افزایش مستمری‌ها در فیش‌های فروردین سال جاری برای گروههای هدف اعمال خواهد شد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداختی در اسفند سال گذشته، علی‌الحساب افزایش متناسب‌سازی و افزایش سالانه بوده و ربطی به ماه جاری ندارد.
به گفته این مسوول، این اداره کل سال گذشته علاوه بر تامین هزینه‌های بخش درمان این بازنشستگان، ۱۳۵ میلیارد تومان نیز به صورت ماهیانه در قالب مستمری و کمک‌های کوتاه مدت هزینه کرد.

 

علیاری

Share this post