محرومیتِ کارگرانِ فروشگاه‌های زنجیره‌ای از حقوق قانونی/ بازرسی اداره کار پیگیری کند

محرومیتِ کارگرانِ فروشگاه‌های زنجیره‌ای از حقوق قانونی/ بازرسی اداره کار پیگیری کند

میهن نیوز-عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین از اجرا نشدن برخی موارد قانون کار در خصوص کارگران فروشگاه های زنجیره‌ای انتقاد کرد.

فرهاد رشوند در گفتگو با خبرنگاران، عدم بازرسی اداره کار از فروشگاههای زنجیره‌ای را یکی از مهمترین دلایلی عنوان کرد که موجب شده کارگران این فروشگاه‌ها که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها کارگران زن هستند، از شرایط کاری خود ناراضی باشند.

فرهاد رشوند

 

او به اجرا نشدن قانون کار در خصوص محاسبه مزایای اضافه کاری و تعطیل کاری کارگران شاغل در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره کرد وگفت: ساعات کار طولانی، فقدان خدمات حمایتی، تاخیرهای طولانی در پرداخت بیمه کامل و دستمزدها و عدم امنیت شغلی در صدر مشکلات شغلی این کارگران قرار دارد.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه متاسفانه طی چند ماه گذشته شاهد افزایش شکایت کارگران زن و مرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به علت‌ عدم رعایت موارد قانونی کار در هیات‌های حل اختلاف هستیم، خطاب به اداره کاروتامین اجتماعی گفت: از بازرسی ادارات کار و تامین اجتماعی درخواست داریم به عنوان متولی قانونی کارگران برای برطرف کردن مشکلات صنفی این کارگران قاطعانه با مدیران فروشگاه های متخلف برخورد کنند.

 

Share this post