محرومیت زدایی و توسعه روستاها با مشارکت مردم محقق می‌شود

محرومیت زدایی و توسعه روستاها با مشارکت مردم محقق می‌شود

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: توسعه روستاها و رفع محرومیت از مناطق روستایی با مشارکت مردم و هم افزایی دستگاه‌ها محقق می‌شود.

به گزارش آوای میهن نیوز ،علی فرخزاد در حاشیه افتتاح طرح های محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) در دهستان چوقور منطقه طارم سفلی در جمع خبرنگاران، افزود: در سال های اخیر سعی کردیم توجه بیشتری به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان داشته باشیم و پروژه های عمرانی را به سمت مشارکتی شدن سوق بدهیم.

وی اظهار داشت: در منطقه طارم به ویژه دهستان چوقور که یکی از مناطق محروم استان است، قطعا اجرای پروژه های کوچک رضایت مندی زیادی را در مردم منطقه ایجاد کرده است.

فرخزاد با اشاره به اولویت بندی صورت گرفته در اجرای این پروژه ها،افزود: اولویت اول، تامین زیر ساخت های لازم از جمله پل و راه است که امروز شاهد افتتاح یکی از این پل ها در روستای قاراخون بودیم.

وی گفت: همچنین پروژه های زیر ساختی دیگر شامل پروژه های آبرسانی و آب شرب در روستای زرند از پروژه های امروز بود چون شبکه توزیع آب شرب این روستا فرسوده بود و از نظر بهداشتی نیز مشکل داشت.

این مسوول اضافه کرد: یکی از وظایف هر دستگاه تخصصی در استان، اجرای امور عمرانی است مانند اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای که مشارکت در ساخت پل را برعهده دارد و یک بخش تامین اعتبار آن توسط سازمان حمل و نقل و راهداری استان و بخشی هم توسط مردم بوده است.

وی تصریح  کرد: در طرح های محرومیت زدایی، عمده کارهایی که نیاز به نیروهای انسانی و دستمزد دارد توسط خود مردم انجام می شود و مابقی کارها که به ماشین آلات و تامین مصالح نیاز دارد با مشارکت قرارگاه و دستگاه های اجرایی انجام می شود.

فرخزاد یادآور شد: در روستای زرند در طرح های آبرسانی و اصلاح شبکه تامین نیرو توسط اهالی و تامین مصالح و ماشین آلات توسط قرارگاه و دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: الگویی که در حال حاضر در پیش گرفته شده هم افزایی خوبی بین مردم و دستگاه های اجرایی و قرارگاه ایجاد کرده و از لحاظ اقتصادی اینگونه پروژه ها بسیار بهینه و به صرفه تر است.

وی اضافه کرد: در مناطق دور افتاده یکی از معضلات در اجرای پروژه ها تامین نیروی انسانی است که در طرح های  مشارکتی در حال اجرا اهالی روستا نیروی انسانی را تامین کرده و بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد.

فرخزاد یادآور شد: امسال اعتبار خوبی در مجلس شورای اسلامی در لایحه ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در بخش محرومیت زدایی با استفاده از مدل مشارکت تعیین شد چون ایجاد مشارکت، هم سرعت و هم قیمت ساخت پروژه ها را کاهش می دهد.

Share this post