مدیران شهری باید برای رونق گردشگری استان قزوین بکوشند

مدیران شهری باید برای رونق گردشگری استان قزوین بکوشند

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهری باید برای رونق گردشگری استان که موجب ایجاد درآمد پایدار برای شهرها می‌شود، تلاش کنند.

فاطمه محمدبیگی در نشست هم اندیشی شهرداران استان قزوین که در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد افزود: ضرورت ایجاد بوستان‌های تخصصی در شهر مانند بوستان کار، بازار و بوستان صنایع و کشاورزی علاوه بر اینکه می‌توانند فرآیند اشتغال و کارآفرینی رابه شهروندان معرفی و نهادینه کند، از آنها به عنوان یک ظرفیت گردشگری استفاده می شود.

وی با بیان اینکه قزوین با کمی تغییر و تحول در مدیریت شهری می‌تواند به یک استان مهم گردشگری تبدیل شود، گفت: بوستان مادر و کودک و حتی ورزشکاران از موضوعاتی است که در استان‌های دیگر مورد توجه بوده و در این استان مورد غفلت واقع شده و باید شهرداری در این خصوص اهتمام کند.

محمدبیگی موضوع دیگر را توسعه ریلی و حمل و نقل استان برشمرد و گفت: احداث متروی هشتگرد به قزوین در مسیر پنج شهر باید مورد توجه قرار گیرد و حتی اگر لازم شد از ظرفیت قراردادهای سرمایه گذاری با چین و جاده ابریشم نیز با هدف بهبود این ظرفیت کمک بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بر حل مشکلات بافت فرسوده اشاره کرد و بیان داشت: سه دهه است که بافت‌های فرسوده در استان قزوین سرمایه‌های مردم را قفل و کلید کرده و جلوی سرمایه گذاری خانواده ها را گرفته است، از طرف دیگر حدود ۱۵ تا ۱۸ تعاونی مسکن دچار مشکلات عدیده هستند که باید در این حوزه چاره‌اندیشی کرد.

محمدبیگی سپس بر تغییر سیما و منظر شهری بر اساس نمادهای ایرانی و اسلامی تاکید کرد و گفت: فضای شهرها را باید به شکل معماری ایرانی و اسلامی مزین کنیم تا تفکر و مفاهیم اسلامی در سیما و منظر شهری هویدا شود.

وی با بیان اینکه تصمیمات مجمع نمایندگان استان قزوین در همدلی با دولت اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده است، گفت: تاکنون این مهم در حوزه شهرداری‌ها اتفاق نیافتاده و لازم است در مدیریت شهری همدلی بیشتری را شاهد باشیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی سپس به نقش مهم شهرداری‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: نقش شهرداران در پیشبرد دادگاه های درمان مدار استان برای پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی پررنگ بوده و باید در این رابطه نیز ورود جدی و فعال داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شفافیت و کاهش سیستماتیک فساد به عنوان شعار اصلی نمایندگان مجلس می‌تواند شعار عملی مدیران شهرداری قرار باشد و لازم است که برای مقابله با این پدیده به روش علمی و سیستماتیک جلو برویم.

محمدبیگی بر مردمی سازی شهرداری تاکید کرد و گفت: با یک‌اعتمادسازی می‌توان از ظرفیت‌های مردمی برای برون رفت از مشکلات حوزه مدیریت شهری استفاده کرد که این مهم باید سرلوحه مدیران شهری قرار بگیرد.

وی به بازدید اخیر در جایگاه پردازش پسماند محمدآباد اشاره کرد و گفت: وجود شیرابه‌های پسماند در این جایگاه قدرت بیماری زایی بالایی دارد و از نظر محیط زیستی فاجعه آمیز است که باید تمام استان برای حفظ آن تلاش کرده و نسبت به بازآمدسازی این مجموعه تلاش کنند.

Share this post