مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین از اجرایی شدن قانون فداکار خدمت خبر داد

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین از اجرایی شدن قانون فداکار خدمت خبر داد

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان با اشاره به این موضوع که حوزه مدیریت بحران، علاوه بر حساسیت های موجود و لزوم داشتن تخصص، پتانسیل بالقوه ای از خطرات و تهدیدات جانی برای شاغلین و فعالین این حوزه دارد اظهار داشت:در ماده ۲۰ قانون جدید مدیریت بحران کشور، موضوع فدا کار خدمت عنوان شده که آئین نامه اجرایی آن توسط هیات وزیران تصویب و ابلاغ گردیده است.

مهدیخانی ادامه داد: بر اساس این قانون، کلیه اشخاصی که به صورت رسمی، قراردادی ، داوطلبانه و… در حوزه بحران و در شرایط اضطراری ارائه خدمت نموده و در حین انجام وظیفه دچار سانحه ی منجر به  فوت یا نقص عضو و آسیبهای جسمی و روانی گردند مشمول این قانون بوده و به عنوان فداکار خدمت شناخته میشوند. که پس از بررسی موضوع در کارگروه تخصصی به ریاست مدیر کل بحران و  متشکل از نیروی انتظامی، دادگستری، پزشکی قانونی، هلال احمرو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و تسهیلات حمایتی از قبیل دیه کامل و جزئی، هزینه کفن و دفن، هزینه های درمان، مستمری برای بازماندگان و…. به آنها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این قانون، به آن دسته از فدا کاران خدمت که خدمات شاخص و ارزنده ای در نجات جان و مال همنوعان  انجام داده باشند، نشان لیاقت اعطا و در مواردی نیز جهت ترویج فرهنگ ایثار، نامگذاری معابر و اماکن عمومی به نام آنها صورت خواهد گرفت.

Share this post